Tuesday, March 29

Stockholm och Premiärmilen :)

hej alla! nu var det ett par dar sen, ber om ursäkt för att ni fått vänta extra dessutom. Stockholm var riktigt nice! Blev en del shopping som jag ska fixa bilder på till imorgon :) Dock har ju ni som sett mig i skolan redan fått se lite :) Menmen! Iallafall så blev det otroligt många timmar på stan under lördagen, tror vi var ute mellan tio och halv sju eller något sånt. Tror ni fötterna var ömma sen eller?

Vi åt bra också, kinarestaurang första kvällen med friterade scampi och sötsur sås, och så ribs på Jensen's till lunch på lördagen! och räkmacka och sallad med kräftstjärtar däremellan. På söndagen var det då dags för Premiärmilen, och att hitta dit var inga större problem då vi inte hann längre än till tunnelbanestationen innan vi såg de första löpklädda personerna, som sedan bara blev fler och fler, massor. Väl framme kollade vi på området, vädret var fint ungefär fram tills tävlingsklassen skulle starta, då det blev molnigt, blåsigt och väldigt kallt.

Tävlingsklassen var rätt intressant att kolla på då det fanns vissa som sprang som galningar, och gick i mål med en tid på strax över 30 min, sjukt ju! Jag huttrade något otroligt och vi väntade in i det sista med att lämna in jackor och värdesaker, därför blev det ingen bild på oss tyvärr. Sen blev det en lite flashig uppvärmning, ledd av nån snubbe från Actic ,och så satte det igång. banan var rätt okej, dock ett jobbigt tjockt gruslager på en sträcka (som täckte is) samt en brant uppförsbacke i slutet på varven. Jag lyckades kamma hem en tid på 51.33 med varvtid på 26.02, vilket känns ganska häftigt och väldigt bra :) efteråt fick man dessutom hedersmedalj, vatten, banan, recoverydryck, kexchoklad och en påse osaltade nötter, välbehövligt!

Jag fick dock under andra varvet väldigt on i mitt knä, och det kändes ganska ordentligt efteråt. Men är väldigt nöjd, riktigt roligt var det! :) Kom hem sent på kvällen och var sjuukt trött! Vad som hände sen kommer i ett nytt inlägg, annars blir det här tråkigt långt tror jag!

Stockholmstad :)






















Värt att nämna kan också vara att vi på stan såg killarna från Bachelorette som stod och delade ut rosor för att göra reklam. (vi gick runt). Vi bevittnade även en kille som gick fram och ville ha en ros men "nej, alltså det är bara för tjejer.."

No comments:

Post a Comment