Friday, September 7

and just like that, summer was gone -

Det är fredag, en blåsig sådan dessutom och jag har första träningsfria dagen sedan onsdag förra veckan. skulle det vara så att det känns sådär, så hade det inte berott på att det var längesen jag var ledig, utan att jag gärna hade tränat idag också. vilket jag också hade kunnat, men tänker att det nog blir en del dans ikväll ändå.
 
hade en fantastisk dag igår då det blev fika med Lunds finaste tjejer, och sen ett löppass och överraskningsmiddag, fredagslyx med fyllda paprikor och en bra film, fast på en torsdag.
 
Idag var det hälsningsgillet som gällde efter en lång sovmorgon med trötta ögon. Hälsningsgillet är ganska galet sett till antalet människor, men vem vill missa gratis lunch, fika, pennor, erbjudanden och en chans att träffa folk? Det är nästan lite som lövmarknaden, fast mer gratis. Bäst var Helsingkronas glass och Friskis erbjudande om ett gratis träningspass under höstterminen. Kollade på deras pass och scheman och är ganska säker på att jag vill byta dit. Eftersom jag har gymkort på gerdahallen till mitten av januari, frågar jag mig då - kan man ha två gym istället för ett? i fyra månader, bara.
 
Ett tips till alla kaffeälskare- hör och häpna, det finns riktigt kaffe i Lund! Utanför Eden finns nuförtiden en liten vagn där man kan köpa en lagom kopp nymalet kaffe för tjugo kronor. Dricker man kaffe för smaken istället för kicken är det definitivt att rekommendera.
Ett tips till serieälskare är att kolla in Awkward. Korta och kaptiverande avsnitt med snart två säsonger. Alldeles perfekt att ha nu i väntan på att andra serier ska premiära för hösten.


och redan imorgon får jag alldeles jättespeciellt besök av C, en av fantastiska Australientjejer jag lärde känna i Canada. Hur bra är inte det?




No comments:

Post a Comment