Tuesday, September 4

just do it for the memory,

en ganska fantastisk fin och lagom produktiv måndag, skulle jag vilja säga.
en extra ledig dag för min del, och fast den började intesåjättebra med trassel med dator och mail så fortsatte den betydligt bättre.
 
Gjorde idag min första omgång müsli, honungsrostade havregryn, havrekärnor, solrosfrön, pumpafrön, linfrön, kokos och gojibär. blev väldigt nöjd, om man bortser från den typiskt dåliga idén att ha bären med inne i ugnen. de blev en aning svarta. menmen!
Passade även på att ta tag i bakandet, och gjorde citron/ingefära- &kokos/kolasnittar. som blev väldigt goda och mycket uppskattade! och jag hann tillochmed laga till lite mat att ha med i lunchlåda inför morgondagens långa skoldag, ena kursen 10-12 och andra 13-16.
 
Spenderade en fin stund  i solen uppe vid LTH med världensfinastekille innan jag körde ett afropass på Gerda - första sen innan sommaren och det kändes hurbrasom. Cyklade sedan vidare upp till min favoritkorridor på besök och hade egentligen tänkt ta ett yogapass på vägen tillbaka, men hängde istället med på beachvolleyboll där nästan hela korridoren var samlad! himla fint, var det.
 
När jag väl kom hem fann jag korridorsköket fullt av folk och spenderade några sista kvällstimmar i sällskap av mina grannar, bland annat senaste tillskottet som är en himla trevlig tjej! En riktigt bra kväll alltså.
 
så om nu bara alla sidor och mailer ville sluta att bråka med mig, så skulle jag må alldeles toppenbra, istället för ganska toppenbra.





No comments:

Post a Comment