Thursday, September 23

so happi I could make the earth spin twice as fast, just so we could make it stop and feed all idiots to space

lång dag med fint slut.
fysik och biologi och biologi och fysik. när vi hade lunch klockan elva kändes det som hon snarare var tre. trots en håltimme känns torsdagar som "fulla med lektioner" och "långa", och i jämförelse med de andra skoldagarna så är det väl sant antar jag, de har ju ett snitt på två lektioner om dagen. vi gjorde inte direkt något vettigt eller viktigt idag, men jag tycker att vi hade kul ändå stundtals, och så fick vi ju undersöka någon sorts potatispotential och titta på sockermarinerad rödlök i mikroskop och det är ju inte varje dag man får göra det ;)

och så fattade jag en fysikuppgift (typ) vilket kändes okej, nästan, men sen fick jag en timme med världensfinaste och det ger mig alltid sånna happi-feelings, extra mycket när vi inte setts på "länge" ,då känns det extra fint att få mysa in sig i världens bästa famn.

och så kom jag hem och hörde mamma tala om att hon fått lönekuvertet och gjort budget och såg ett trevligt kuvert innehållande mitt hundrakronorspresentkort på JC, och då kilade jag genast iväg för att köpa min fina "skjorta" eller vad man ska kalla det :) så nu kanske klädkrisen är löst! iallafall har jag blivit lovad styling/smakråd på lördag av en sötsak som följer med hem från mitt andra hem där jag kommer att spendera min fredagkväll, åh jag är så lycklig!

och jag kikade runt på lite andra saker ,och fick en himla present- &pysselinspiration och jag har så mycket jag vill göra! vet inte riktigt varför jag känner mig så kreativ, (eller jo, det gör jag nog) men jag vill bara fixa allt med en gång, även fast jag vet hur sjukt jobbigt det är att ha en present och veta att man inte får ge bort den än på länge. att ge bort presenter är ju lika spännande som att få själv, men nu har jag en del planerat och det ju alltid bra :)

(det blev visst väldigt många citattecken idag, kan bero på ordbrist då alla "ord" hela tiden försvinner på annat håll)

dagens inköp, samt en flumbild som kanske kan ge mig lite fler poäng på en av mina gratis-presentkortssidor (a)







I will wait for this moment
when our lips collide,

and almost stop the earth

No comments:

Post a Comment