Saturday, September 25

why weekends are so great 3.5

hej.
den här halva helgen har både vart bättre och sämre än väntat. kreativum var inte speciellt roligt, höjdpunkterna på denna så kallade forskarfredag var när vi fick lära oss hur man förfalskar kreditkort och smugglar vapen genom säkerhetskontroller, samt när vi somnade i de supersköna fåtöljerna i kreanova under en föreläsning (på matte A-nivå) om ett matematiskt periodiskt system. när vi äntligen kom tillbaka till Karlskrona och mötte min älskling var jag helt slut, men efter att vi blivit hemskjutsade och fikat &promenerat hade jag lite energi igen.

vi slog nog vårt uppesittarrekord för fredagkvällar och bakade de godaste kärleksmums/moccarutor ever samt kollade på film och myste. Eftersom vi inte somnade förrän strax innan två (oj vad sent!) så sov vi också länge och det blev inte brunch förrän halv tolv ungefär. eftermiddagen spenderades i en svampskog och vi plockade två påsar fulla med trattkantareller, kantareller, taggsvamp och fjällskivling i två timmar, och sen blev det svamprensning, fika &mat innan det blev dags för oss att ge oss av. Valle skjutsade mig till Nättraby där jag tog bussen till stan medan han själv fortsatte till Jocke.

jag fixade mig för en franskkväll hos Jenny, gjorde sällskap med Sanna dit och spenderade kvällen fram till strax efter tio där. Sen skulle folket dra ut till långö i sådär en timme, så jag, Kitty, Annika, Isolde och Annie gick en runda på stan, och jag kom hem vid elva.

och jag äter gigantiska äpplen för att få bort smaken som ger mig kväljningar och jag förstod ganska snabbt att jag skulle litat på min magkänsla så hade det kanske fixat sig ändå. halva helgen är fortfarande kvar, ungefär, känns sjukt. Får nog ut och springa ändå men hade allra helst bara vart med min älskling, bara slippa vara själv och jag vet att han gör alltid allting så mycket bättre, jag är för trött.


iallafall så har första halvan av första halvan av helgen vart helt otroligt underbar, världens mysigaste och fina minnen har grott i min egen minnesskog där vi går och samlar bitar, fraktioner i fina korgar, fast utan spindlar. vill alltid ha dig här med ditt leende och dina läppar och allting annat med dig som är så fint att jag tappar andan. men nej,



At this momen there are 6470818671 people in the world.
Six billion people in the world, six billion souls.
And sometimes... all you need is one

No comments:

Post a Comment