Sunday, October 3

why weekends are so great 4

helt slut.
har mycket att berätta, men det här blir väl en snabbvariant eftersom jag är sjuukt trött och inte fullt så happi som jag egentligen är. Fredagen var, förutom en lång bilresa, ett besök hos morföräldrar, uppackning, god mat och handskakning med en massa trevligt folk. och på kvällen var vi nog ganska trötta, jag och söten, och lyckades somna och sova en hel natt hopträngda i en 80-säng. men det var förstås både varmt och mysigt, och jag behöver ju kanske inte så mycket plats ändå.

Lördagen blev lite smått sovmorgon, frukost, långpromenad med Ville i stol på släpvagn, pimp av källare - vindsurfingsegel på väggar &tak, presenning på golv och en bar av backar och surfbräda (bilder finns och kommer kanske imorgon), lekar och så mat, prat och skratt, sjukt kul var det! och så avslutades det hela med en skräckfilm i friggeboden och ännu en mysig trängselsömn.

Imorse tog vi en lite längre sovmorgon, men hann ändå med en promenad och besök hos morföräldrarna innan det blev dags för hemkörningen (som kändes dubbelt så lång som ditvägen). och jag önskar verkligen att jag inte alls hade kommit hem, jag vet inte vart jag isåfall skulle tagit vägen - hur flyr man från framtiden? - men att efter en underbar helg komma hem till en fysikbok som bara ger en ångest och frustration, det dödar ganska mycket. och jag är fortfarande trött men har nu dessutom tio nagellackslösa och nerbitna naglar, men som tur är en sovmorgon imorgon. och så slutar jag tidigt. och får träffa Valle. och planera resten av veckan. och förhoppningsvis, kan Valle rädda mig ur det här träsket, den här magsparken.
det finns ett hopp
och en flicka,
som nu drar sig för att packa ur en stor väska,
ta en kvällsmacka
och ta igen välbehövd sömn.






I wish you were here with me tonight

No comments:

Post a Comment