Sunday, October 17

why weekends are so great 5

hemma igen.
känns alltid så tråkigt, även om det är skönt att få sitta och mysa i en filt framför datorn och ta det lugnt, så är nog söndagkvällar ganska precis lika dåliga som måndagar. bara för att det snart är måndag, och jag o r k a r inte det, känns det som. fast det gör jag ju. men nu ska jag sluta klaga, och berätta om min suuperfina helg som jag har haft istället.

Efter att jag och Emmy pluggat till jäättesent på natten, tagit sovmorgon, pluggat mer och gjort en gigantisk skål med fruktsallad (synd att jag inte tog kort på den) så var Emmy så snäll att hon skjutsade hem mig till Valle :) där blev det lite catch-up (hur man nu kan få det på... två dagar? men jodå, nånting finns alltid och det är fint.) och sen drog vi ut och sprang. Valle höll tempot som blev aaningen för mycket för mig, och när vi båda höll på att förgås av tilltäppta lungor och håll så stannade vi, sådär en 200 meter från mållinjen. Fast med en tid på 27.21, så snabbt springer jag inte ens min stan/saltörunda ju! Fast då håller jag visserligen inte på att dö heller :P

När vi hade återhämtat oss lite blev det en låång dusch, väldigt trevligt &mycket skönt! och lite mys, innan vi orkade sätta oss och plugga ett tag. Sen blev det mat, och bakning! Vi bakade vetelängder med kanelfyllning som faktiskt såg ganska proffsiga ut och blev oerhört goda :] Och sen gick vi ut på en mörk och kall, men ganska mysig kvällspromenad :) senare började vi kolla på en spansk film som tydligen skulle vara jättebra, men detta främmande tungomål kändes sövande, och jag såg inte mer än fem minuter. Söten meddelade dock efter ett tag att det inte hände så mycket, så vi drog oss för att sova istället. och som jag sov! inte sovit så bra på veckor känns det som, vaknade bara en gång innan 10 :) riktigt skönt!

så imorse blev det frukost, och sen en lång, härlig, höstig promenad :) och en maassa plugg (blev dock äntligen klar med mina 202 biologifrågor på 12 sidor), och sen musiklyssnande innan det blev dags för matlagning igen (vilket involverade kräftstjärtar, mycket trevligt), och en stund senare blev det tyvärr dags för mig att åka hem igen. Jag älskar helg, hatar när det tar slut.

nästa helg ser nog ut typ: fredag - Jocke, lördag - högskoleprov, söndag - Valle
men först ska man ju kämpa sig igenom en vecka till. Tur att minälskling gör allt mycket bättre<3






I need to build my faith sometimes,

No comments:

Post a Comment