Wednesday, October 20

wishful wednesday

omotiverade onsdag.
som jag faktiskt har börjat tycka om lite ändå. För hur skönt är det inte att låta sängen vara obäddad hela dagen så man kan krypa ner under ett värmande täcke när man vill? och hur skönt är det inte att kunna sova trött och ostört i två timmar, och vakna med känsla av att man har sovit en hel natt. och kunna gå runt i myskläder (mina stora Canada-joggingbyxor, två linnen och min stora Canda-tjockiströja) en hel dag, äta äpplen och känna att man har hela dagen på sig att göra vad man vill göra. och jag tänkte igår efter varje gång jag fick höra "men vi ses på torsdag" hur mycket jag ogillade det bara för att det var så länge till torsdag. men... en extra dag nästan helt utan skola är faktiskt inte helt dåligt, även om man är själv. sen har jag ju mamma här hemma också som bakat en god (hoppas jag) citronkladdkaka (:

svenskalektionen idag var mest närvaro och sätta igång med grupparbetet. Så vi delade upp det vi ska hitta fakta om och gick hem. Det regnade och regnade och jag tänkte att jag blir ju sjuk om jag ska ut och springa i sånt här väder, och så tänkte jag att jag skulle skjuta upp det till senare på dagen om det slutade regna då (jag var trött och opepp). Ha! ironin slår tillbaka! naturligtvis slutar det regna precis när jag kommit innanför dörren med mitt paraply. Jag väntade en stund ändå tills mamma kom hem, men sen fanns det inget annat att skylla på.

Fick dock en lite smart tanke, att om jag springer längre, så behöver jag ju inte springa lika fort. Så jag tog det lugnare och utökade min vanliga Saltörunda med ett extra varv runt ön, och fick en sträcka på 8,1 km på 43.34 min. sen dusch och lunch med commersen som vanligt, och sen tog jag en tvåtimmarspowernap. superskönt! nu blir det snart maat, och sen ska jag plugga hela kvällen.

måste bara säga att jag är aningen road av att folk verkligen trodde på SMHIs prognos om 5 cm snö i hela Blekinge. nu känner jag bara till en liten del av Karlskrona, men till skillnad från mor min så var jag lika stensäker igår som idag på att det inte snöar när det är nio plusgrader. att det skull komma 5 cm regn, är däremot mer troligt.
puss!






take me as I am, cause I'm growing,
but it's so hard to tell when I'm not used to this-

No comments:

Post a Comment