Wednesday, October 6

fyra månader och lillördag.

ahh.
så känns det ,typ. igår hade jag fullt upp med allt möjligt, var hemma och packade på första håltimmen och gick på stan med Ida på andra håltimmen och efter skolan så tog jag min tjocka väska och följde med Valle hem på två bussturer. Väl hemma blev det en massa mys, och en del fysikplugg, efter att vi hade fixat en god pastasallad som satt fint en lunchlös dag som denna. och vår superfina fyramånadersdag avslutades med kanelbullar och en film som jag missade slutet på, och vi sov gott i Valles nya säng som faktiskt är riktigt härlig.

vi tog sovmorgon och sen lunch, som vanligt, och hann med att göra allt möjligt och ingenting i sådär enochenhalv timme, sen blev det att ut och springa! det gick nog bra, vi sprang sex kilometer utan tid, och det var inte mycket värre än fem. inte mycket längre heller, faktiskt, men man får ta det i små steg :) skönt att slippa springa inne i stan också, vänta på bilar innan man kan springa över till andra sidan gatan och sånt. och så blev det mer fysikplugg som gjorde mig riktigtriktigt trött och jag somnade nästan, innan min älskling bjöd på te - då släppte både huvudvärken och frysandet. och jag är inte helt säker på vad vi gjorde sen, men helt plötsligt var det dags att laga mat och äta fort, men vi (mest Valle) lyckades ändå få till en fin lillördagsmiddag av fläskfilé , klyftpotatis (med pommes frites-krydda!(coolt!)), sås och sallad, det blev ett fint avslut som egentligen avslutades med en kall väntan på etthundrafemtio-bussen,.

Vi hade många fina stunder under en och en halvdag som kändes typ som en helg, otroligt fina, och jag får känslor som att jag kan titta på dig föralltid för din vackerhets skull, att jag inte kan släppa taget om dig för att ditt hjärtas slag känns som mina slag,. och dina ögon kan ge mig blickar som smälter allting jag vet, tror jag vet och känner, samman till en varm massa av... förälskelse, underbarhet, lycka, magnifikation, sanslöshet och alla vackra beskrivande ord man kan tänka sig. och allt det jag har inom mig, som blandas med allt det du har inom dig, det skapar något vackert, något unikt.- det finaste som finns.
(tack för fyra finfinarefinast månader)


(så galet kär, trodde aldrig jag skulle kunna säga eller känna det, men i dessa dagar, gör du allt möjligt. och filar på mina murar, snart vågar jag kanske säga mer än så.)





I never knew I loved him,
till the day he laid his eyes on me

No comments:

Post a Comment