Friday, October 29

words that move

för tillfället händer ingenting. och då skriver jag här istället, flummar, som ett bättre tidsfördriv än inget. jag funderar i skrivande stund på när någon kommer tillbaka, och varför facebook-chatten helt plötsligt gick upp i rök. inte för att jag tyckte om den ändå riktigt, men den gjorde att man kunde hålla lite koll iallafall. och lite kontakt med folk långt bort.
för övrigt är det otroligt vad ord kan göra, ett ord som kan ge en ångest, eller ett par ord som gör att man känner sig betydelsefull. och små saker som att diskutera på morse bara för att jag har det fastetsat i mitt huvud och förstår vartenda ord nästan lika fort som en vanlig text. eller att någon säger "du betyder så mycket". som betydde lite mer för mig just ikväll,
jag hör låtar jag inte lyssnat på på länge, som påminner om känslor och minnen, saknad framförallt. och får mig att sakna extra mycket. sakna alla som inte är här; det hindrar mig från att bli helt sysslolös iallafall. sen händer saker, inte mig men folk jag bryr mig om och borde säga det oftare till,men det gör ont i hjärtat, och känns inte bra alls, såsom medkänsla tar sin plats.
nu kämpar vi, och då är det enda viktiga sju ord på en papperslapp på en bild, och så lite hopp.
den sämsta tiden är nu, för mig är det kanske den sämsta tiden av den bästa tiden (men det märks inte, det känns mest... bra. för mig. (toppen alltså,))
hjärtat slår hårt, jag hoppas på det bästa möjliga!
och kanske på ett hjärta eller så,

No comments:

Post a Comment