Tuesday, August 24

because it's beautiful,

lång dag.,.,
morgonen inleddes med i-val, alltså italienska, vilket är så underbart lätt och roligt (änsålänge) att jag inte under några omständigheter skulle få för mig att byta ut det mot franskan (steg 5), oavsett hur mycket Britt-Inger än tjatar. vi fick dessutom sluta tidigt, det innebar dock bara att vi fick hål i två timmar, men det lyckades vi fördriva iallafall, innan det var dags för fysik. vi har inlett med att repetera lite från A-kursen, men det känns som jag fattar lite iallafall, alltid en lättnad!

Lagom till enochenhalvtimmeslunchen dök Hampus upp på skolan och chockade mig lite lagom, höll oss dock sällskap tills Emmy gick iväg till Psykologi A och jag till Svenska C. Det innebar mest namnlek och andra småövningar, men det framgick ganska klart att det handlar mycket om att tala inför grupp. bra övning, jag vet, men kan jag slippa så gör jag hellre det.
Fysiklabb blev det därefter, Per hittade ett fiffigt gruppsystem men vår grupp lyckades ändå ganska bra tycker jag! och jag fattade faktiskt själv också. Kändes bra!

Även där fick vi sluta tidigare och jag begav mig (som vanligt?) till syven (tredje gången denna fyradagarstermin) och efter 45 minuters om och men ska jag kaaaanske möjligtvis om jag har tur få läsa Stresshantering med SMIL2. inte perfekt lösning, men bättre än inget alls! Där fanns iallafall en extra plats, så om jag har tur kan det fixas imorgon. Det innebär då en lektion i veckan som fyller ut min måndagshåltimme litegrann. toppen! ( hoppas jag)

Har vart hos Ida en stund ikväll, men nu sitter jag hemma och äter svenska äpplen och kollar i IKEA-katalogen! underbart! om jag hinner och orkar ska jag också räkna lite fysik, även kallat önsketänkande.

Imorgon efter min Svenska B-lektion drar jag &Valle till Malmöfestivalen för att bland annat se Adept. Har inga höga förväntningar efter vad jag har hört, men en riktigt kul grej ändå! mer updates om det kommer på torsdag kanske, vi kommer hem sen imorrn och så sover Valle här :)

bara för att jag har världens finaste kille,
<3






I want to get lost in you,
I'm nothing without you

No comments:

Post a Comment