Thursday, August 26

it might,

trött,.
Igår var superfint. allt blev så misslyckat fast Valle gjorde det så lyckat ändå-
Efter en kortare svenskalektion och snabbislunch bestående av torra mackor kom Valle in till stan och vi drog oss ner till tågstationen och hoppade på halv tolv-tåget. Väl i Malmö blev det att gå runt och kolla in festivalområdet, alla matstånd och installationer, hitta något ätbart, och sen blev det stan i några timmar. Jag hittade ett par superfina stövlar med kilklack, billiga dessutom, som jag ville ha ,men självklart passade de inte :( Det blev mer stan och fika på Espresso House innan vi drog oss ner till vattnet/bakom tågstationen där Adept skulle spela. För att fördriva tiden kollade vi ett tag på människor som åkte wakeboard och gjorde trix, och så satt vi inne på 7eleven för att slippa frysa. Det blåste en hel del, och jag frös ganska mycket om benen^^ som tur är fick jag dock låna Valles tröja, som värmde ganska bra :)
När klockan närmade sig sju blev det klart att spelningen var flyttad, annan plats två timmar senare, vilket innebar att vi inte hann se dem innan vi skulle hem. Så det blev att dra runt lite, äta lite, och hålla värmen med NRJ in the park i bakgrunden (hemskt)

Vi tog halv nio-tåget hem och jag blev trött och somnade i en varm famn under en jacka efter mycket skratt och flum. Väl hemma var vi såklart pigga igen, men det gick ändå ganska bra att somna när man hade sin älskling bredvid. så trots att jag fick vara utan både skor och konsert hade jag ändå en perfekt dag, <3

har haft en halvlång dag med "mycket" lektioner& projektarbetsplanering, ganska trött &hungrig, nu blir det att ta det lugnt för resten.



jag hade kamera med igår och tänkte ta så mycket bilder; det blev inga bilder med kameran men har så många tillfällen i min hjärna och i mitt hjärta, tillfällen då tiden tycktes stanna upp och jag hann fånga dem med en mental kamera, rama in &hänga upp. saker har aldrig varit så fint som nu.




Sunshine upon my face
A new song for me to sing
-Even though it might cost me everything

2 comments:

  1. du skriver väldigt fint - "har så många tillfällen i min hjärna och i mitt hjärta, tillfällen då tiden tycktes stanna upp och jag hann fånga dem med en mental kamera, rama in &hänga upp" är så vackert beskrivet

    ReplyDelete