Sunday, August 29

why weekends are so great 2

mycket att berätta.!
börjar i fredags, då jag efter min timme med italienska gick hem &fräschade upp mig lite, och sen drog ut på stan för att bunkra upp med strumpbyxor. Fick sex par för 500 kr, riktigt fina också! Så ska se hur många jag hinner inviga nu i dagarna :) Ett par superfina från Åhléns provade jag direkt när jag kommit hem, då jag fått en inbjudan till en mysig fredagskväll i Listerby av min älskling. Så det blev att packa ihop lite grejer, utom min tandborste som jag glömde -.- , och möta honom vid tågstationen för att ta bussen, vid tre ungefär :)

Sen blev det fin fredagsmiddag,och efter det en promenad med lite björnbärsplockning. Dock innebar varje björnbärssnår omkring hundra myggor som direkt sökte sig till mina endast strumpbyxklädda ben. ajaj, sådär en elva myggbett och ett par kilometer senare var vi hemma igen ,och jag fick smörja mina ben med någon smärtstillande salva,som lugnade mina stackars ben för kvällen. Avslutningsvis tittade vi på en mysig film och hade det allmänt mysigt, fin fredagskväll<3

Sov länge på lördagen och vaknade till ösregn och kall luft. Till frukost blev det flingor och ett stort glas varm choklad. Vi fördrev tiden med lite körteori och musik tills framåt eftermiddagen då vi satte igång att baka! Det blev Chocolate chip cookies som blev hur goda som helst! Vi blev ensamma i huset och skulle fixa middag, så vi googlade recept och hittade ett mycket trevligt. Det blev en snabbrunda ut med båten för att plocka svamp, och någon timme senare blev det romantisk middag bestående av bakpotatis, sallad, lövbiff med kantarellröra och tända ljus, där Valle fixade i princip allt. Lördagslyx skulle jag vilja kalla det, lördagslyx och en underbar kille<3

idag har bestått av te-frukost, och när vädret blev finare och nästan sommar, blev det promenad i minst enochenhalv timme och intensiv björnbärsplockning. Mys och god middag, jag känner mig verkligen bortskämd men så fint har vi haft det och jag är så lyckligt lottad. det finns säkert saker jag har glömt, men jag har allt i mitt hjärta, alla omfamningar, känslor som rusar ikapp med blodet, hjärtan som bankar och blickar som möts, vackra ord och en vacker människa som är det bästa jag ens kan föreställa mig, fast bättre. Det är så obeskrivligt underbart och jag önskar att jag aldrig kommer att ångra mina ord.

Ikväll ska jag fixa det sista, läsa 30 sidor svenska och måla naglarna och annat fint.
puss,





Fates colliding,
love undying

No comments:

Post a Comment