Sunday, August 22

why weekends are so great




Efter en världensfinaste-helg i Listerby,.
Gårdagen började riktigt trevligt, åkte med mamma &pappa ut till OnOff för att investera i en ny plattång till mig, vilket slutade med att jag fick en iCurl (!) soo happi!! Vidare till Maxi, där fick jag hårinpackning (som ska användas ikväll), och på vägen ut fick vi varsin påse med ett paket kakor och en juice. jag var hungrig, jag blev glad(are). Åkte hem och åt lunch, och var ute och övningskörde med pappa. Vi övade på att parkera (i rutor) vilket gick mycket bättre än förväntat. Direkt från Gullberna fortsatte vi ut till Rosenholm och pappa körde sista biten ut till Listerby.
Vädret var skönt, så jag &Valle åkte ut med deras båt till en ö som vi promenerade runt, och på vägen träffade vi på jättesmå jättesöta hästar, mycket trevliga :) gillade att två av dem (längst bak) stod och gosade heela tiden :) vidare fanns där en hel del får, varav ett var mycket socialt ^^ efter mycket promenerande var vi varma och passade på att bada innan vi åkte vidare till en annan ö. Där blev det svampplockning, kantareller i mängder! tror vi plockade åtminstone fyra liter! Därefter blev det grillning , mycket mysigt! och så tillbaka till fastlandet för en mycket bra film och mycket mys. finaste dagen med en vacker person, <3

Sov bort förmiddagen, fixade frukost och tog en promenad i det gråa, dock varma, vädret. Därefter åkte vi för att köpa apelsin och kanel och mjölk så att vi kunde baka kokosgifflar :) De blev faktiskt väldigt bra, även fast de slutligen såg ut mer som snigelgifflar. sen blev det god mat och lite körkortsteorifrågor, sådär en hundra stycken tills vi var alldeles för trötta. Blev upphämtad vid åtta och åkte hemåt, provsmakade en av mammas cookies, och resten av kvällen ska jag pyssla och ta i hårinpackning och äta äpplen, imorgon är det sovmorgon och första lektionen har jag tillsammans med världens bästa kille.-

och det finns så många gånger då jag velat säga alla ord jag inte kan hitta, måla upp en bild, andas en känsla bara för att berätta, bevisa eller visa hur otroligt mycket du betyder, och jag vet att ett skrivet ord inte är samma sak och ibland är jag nog rädd att det ska fastna i halsen men om du bara kunde höra den lyckan som tystnaden döljer så väl skulle du nog kunna förstå, precis hur underbar du är.



Start to move
Heart that lingers
- I only move for you,

No comments:

Post a Comment