Sunday, December 5

6, is the second magic number.



tänkte försöka berätta vad som hänt sen igåreftermiddag, se om jag kommer ihåg ^^ Efter promenaden igår gick jag och duschade, och så blev det mat. På kvällen kollade vi på den nya Rädda Willy-filmen, lite roligt faktiskt! och så fikade vi, och myste in tolvslaget till vår halvjubileumsdag, om man kan kalla det så :) sen skulle vi se Groundhog Day, men för ovanlighetens skull var det jag som var tröttast och som somnade efter en halvtimme, och jag minns knappt att Valle stängde av datorn, bara att han väckte mig och sa att vi skulle lägga oss på rätt håll. Hade sovit kanske enochenhalvtimme mot hans axel (a).

Imorse kom mamma och väckte oss tjugo minuter innan vi skulle gå hemifrån, jag hade glömt att sätta alarm eftersom jag var så trött! så det blev snabbfix, och sen gick vi ut i kylan ner till högvakten för att se HMS Carlskrona lägga till, med alla sjömän uppställda längs relingarna. Fint var det, och jag hann ta en del bilder innan min kamera dog av batteribrist och annat, och hela jag blev som en isbit och nästan Valle med när vi stod där. Sen begav vi oss hem, mötte Victor &Camilla och så när mami &papi kom så åt vi lunch. Jag &Valle drog oss tillbaka till under täcket för att värma upp oss lite extra och somnade i typ två timmar :) och fikade och kollade på Bones! och åt, och myste, och kollade på mer Bones innan vi blev tvungna att gå mot sista bussen. och nu sitter jag själv i min säng igen..

och pappa kom med gåvor! Mamma fick en parfym i en fin liten flaska som luktade väldigt gott, och jag fick ett superfint halsband i omanskt silver, med matchande armband! och så fick vi varsin sjal i kashmir. min är blågrön :) Det är fint att han är hemma igen.
och om ni vill veta.. så är jag med förkyld nu (y) ont i halsen och hosta, och så har jag börjat nysa en massa. och snörvla lite. Jag och Otrivin har ett (inte så) kärt återseende.


jag känner mig lite sådär, ur balans, vet inte riktigt vad jag gjort av den här helgen eller vad som gjordes när, men jag vet att den här helgen har vart så bra att den klassas som why weekends are so great 6. som passande nog inföll sig i samband med min &Valles 6-månadersdag. vilket faktiskt är lite roligt eftersom Why weekends are so great 3 inföll sig i samband med vår 3-månadersdag. Så ja, nu har Valle stått ut med mig i ett halvår, och jag vet att han skulle säga att jag inte är något att stå ut med, men det är ju just det som gör honom så himla fin. Hanfår mig att känna mig älskad, och han får mig att känna mig vacker och det är sånt som får mig att älska honom ännu mer, sjukligt mycket. och det borde vara för bra för att vara sant, men nu är vi ju här, efter ett helt halvår som kan kännas länge eller inte länge, men tillräckligt för att bevisa att vi har nånting fint, riktigt fint. och att mysa under ett täcke en hel helg och vara förkylda tillsammans gör mig så otroligt mycket, jag hade gärna vart förkyld hela livet om det innebar att jag fick spendera varje dag av det med minälskling.
-han säger att jag är vacker, men jag vet att det är han som gör mig vacker.

<3

inte världens bästa, men änsålänge den enda, pussbilden (a)


Vad jag hittade bakom dagens lucka i min adventskalender:
Fotlotion! som luktar pepparmint. Den fick mamma :)
Bakom gårdagens lucka gömde sig en kräm för hals och bröst. Den fick mamma också^^

Vad ni hittar bakom dagens lucka:
okej, det här vet säkert de flesta redan men.... jag är sockerberoende. under en period för något år sedan blev jag av med det under några månader (typ tvåochenhalv) men det går inte att komma undan. speciellt inte nu i dessa tider när det finns lussebullar och julgodis och skumtomtar och julmust (och pepparkakor, men de är jag inte lika glad för). Inte så bra för mig! Har tänkt så många gånger att jag ska vänja mig av vid det, men det håller ju aldrig ens en vecka...

No comments:

Post a Comment