Saturday, December 11

why weekends are so great 7



såå då är jag i skrivandeposition igen!
dock inte hemma. Valle håller kvar mig en dag till och jag stannar mer än gärna. Vad hände igår i Ronneby då? minvärldensfinaste tog med till Ronneby brunns spaanläggning och bjöd mig på en kväll, sådär en fyra timmars bubbelbad inne i byggnaden och utomhus i minusgraderna! och det var så sjuukt mysigt, helt underbart. och visst var vi som russin när vi skulle åka hem, men ni antar inte hur lycklligt russin jag var. finfinaste kvällen på länge, kan knappt sätta ord på det.

och när vi kom hem till Valle fick vi god mat, och sen blev det filmmys med en julfilm som var rätt okej. och så somnade vi ungefär vid elva, och sov till ungefär elva. utom jag, som från och med sjusnåret vaknade cirka två gånger i timmen. så blev det frukost och en JÄTTEpromenad på Hasslö(!) där jag aldrig vart. det var blött om fötterna och duggigt i luften, och vi var hungriga när vi kom hem. då fick vi mer god mat och sen satte jag &älskling igång med dagens stora projekt: pepparkakshus!

vi hittade degrecept och mall på internet, men då det visade sig att ritningen inte stämde, designade vi en egen. Och ett par timmar senare står det ett stort, pyntat och riktigt fint pepparkakshus i köket. bild får ni imorgon :) fin dag.

nu sitter Valle och gör något hemligt med min julklapp på datorn, och därför sitter jag i Villes gamla rum med en filt som luktar som Valle och passar på att skriva här och sjunga med i så många låtar jag hinner. och jag är så galet nyfiken! vet inte hur jag ska klara mig två veckor till :(



Vad jag hittade bakom dagens lucka i BodyShops kalender:
inget! har ju inte vart hemma, men jag gissar att mamma öppnat åt mig :)

Vad ni hittar bakom dagens lucka här:
Två saker jag är riktigt dålig på:
Lista ut saker med hjälp av ledtrådar. jag har verkligen ingen aning. mina kopplingar i hjärnan sker extremt långsamt verkar det som :p
Klippa rakt. Jag klipper pinsamt snett. inte ens om jag klipper längs en linje/kant så funkar det. Jag antar att det bara är ännu en del av min sneda personlighet. berättade jag inte om den förra året i nån sån här grej?

No comments:

Post a Comment