Friday, January 7

little somethings,

åhå.
I have a little something for you! nej, two somethings tillochmed. kan man väl säga.
Idag har vart en fin dag. Efter en mycket bra film (Never Let Me Go) och lite för många avsnitt av Sex and the City (för att mina ögon &min rygg ska må bra) och lite tankesnurr under täcket, kunde jag somna utan att vakna innan elva. Frukost med tidning i sängen var en bra start på dagen, och sen behövdes bara lite fix (bild på det kan ni få imorrn) och sen drog jag ut på stan. och glömde min plånbok. gick tillbaka och hämtade min plånbok. sen var jag redo! för vad?

Redo för att undersöka vad som var kvar av mellandagsrean. och kika in i affärer som har lyckats sparka igång sina reor, sådär en vecka eller två efter alla andra. Iallafall så blev jag lycklig fyndare till dessa två plagg:


Svart kofta med paljettfickor, H&M
Spetströja med ringning i ryggen, JC
Totalt: 199 kr.

Men. det var inte det bästa.
undanhängt på H&M finns en kavaj, den finaste kavaj jag sett. (bortsett från min andra perfekta kavaj, men det är en annan sorts kavaj så det räknas inte). och jag är extremt tacksam för Jockes fina julklapp, presentkort på H&M, som gör att jag absolututantvekan har råd att köpa den imorrn. lyckligt, lyckligt!

sen har jag lekt lite med min kamera också. och lekt lite med photoshop tills det hängde sig och dog. men.. här får ni två bilder jag lyckades få till på mina ringar. som jag tycker utomordentligt mycket om. och min kamera. nu ska jag använda energin från shoppingkickarna och plugga hela kvällen.
hoppas ni haft en härlig dag i "värmen"; jag gillar iallafall plusgraderna.!



(en sak till jag gillar. Valles tröja. fast jag tycker om alla hans tröjor, sålänge de uppfyller tre krav: mysiga. luktar precis som mitthjärta. jag får låna dem.
och jag älskar min världensbästakille för att han lånar ut dem till mig. (så jag kan krypa ner i en (hans) ficka även när han inte är hos mig) )

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon
And I'm aiming right at you

No comments:

Post a Comment