Saturday, January 1

2 0 1 1

2011.
Nytt år, nya möjligheter!
Jag tänkte ladda upp lite bilder här från bästa nyåret so far, men det blev ganska många bilder... men för er som är nyfikna, så finns de här. Och vad hände då?

Stra efter sju befann oss jag, Emmy &Valle utanför Jockes dörr och ungefär en timme senare var Herman där också. Kvällen inleddes med en massa snack och sånt kul, fortsatte med fika och sen Wii i Jockes ena källare! och kul hade vi, riktigt roligt faktiskt. och vi skojade runt och vi tog en massa kort med min fina kamera (måste säga att Emmy tog en del riktigt snygga bilder, naturbegåvning? :) ). När klockan närmade sig elva packade vi ihop våra grejer och gick för att ta bussen in till stan, och flummandet slutade inte ens då. Bussen blev helt fullpackad vid Lindesnäs, med folk och folk man kände och fjortisar och jag tyckte nästan synd om busschauffören. och jag var på vippen att bli åksjuk kändes det som ibland. Men vi klarade oss finfint ner till Fiskegumman vid Borgmästarekajen och stod och frös en del och hittade några till vi kände, tills klockan slog midnatt, och jag fick min nyårskyss <3

och vi såg på fina fyrverkerier och försökte skicka iväg våra Gottnyttårsms, och när vi tyckte det var lite väl kallt (blåste kuling, minst) så drog vi oss hem till mig där det blev att fixa iordning sängar till höger och vänster då alla övernattade i mitt rum ^^ Innan vi somnade blev det dock lite monopolspel och mer flum och nyårslöften hit och dit utom för mig, och till slut fram åt halv fyra-nånting somnade vi, fastän de flesta inte sov speciellt bra. Frukost blev det vid elva, efter att vi lyckats sparka upp Jocke och fått Valle att vakna till, och innan vi visste ordet av så vart det bara jag och minfinaste kvar.

Vi myste lite och var lite (mycket) trötta, vi gick på en fin (men hal) eftermiddagspromenad runt Stumholmen, myste mer och tittade på Kalle Anka, åt mat och somnade till en stund innan Valle begav sig mot bussen. Och efter lite fika och Sex and the City orkade jag äntligen ta tag i det där med bilderna (som jag tyckte blev himla fina faktiskt) och det här med bloggen och ja... jag glömmer som vanligt saker jag ska skriva här, men det blev ganska långt ändå.

Nu är det ju som sagt 2011, jag sa till Valle att jag tror det blir svårt att få ett bättre år än förra året, precis innan jag kom på mig själv att det kanske inte är världens problem ändå. I framtiden ligger min första fina allahjärtansdag, min 18-årsdag, balen , studenten, Metaltown, förhoppningsvis sommarjobb, kanskemöjligtvis en utomlandsresa, och förhoppningsvis en flytt med massa nytt. Det kan väl ändå konkurrera lite grann?
Sen var det en sak till.. jag brukar ju göra nån liten förändring på bloggen vid årsskiftet. Byte av bild, namn, design, inläggsrensning eller annat. Vet inte hur det blir med det i år, funderar på att ersätta den där bilden längst upp, när jag fixar en annan trevlig :) får se hur det blir med saken!
och en grej till (haha), jag vaknade imorse med fyra blåmärken, varav två känns ordentligt! men det är väl sånt som hör till.. och kanske inte är jättekonstigt egentligen med tanke på hur jag trillar omkring :P

Nej, nu ska jag inte störa er mer!
God fortsättning på det nya året, tack för att ni kikar in och peppar mig att hålla bloggen igång, även fast jag inte har en aning om vilka de flesta är. Hoppas ni hade en awesome nyårsafton och att ni inte har lika stort kaos i ert rum som jag har.
<3

No comments:

Post a Comment