Sunday, January 23

why weekends are so great 8

okej, söndagkväll, jag är hemma efter en fin helg och ska försöka sammanfatta allt. varning för ett långt inlägg, men som kompensation får ni bildbomb på köpet :)

Så i fredags efter två lektioner, IndoorWalking + en kvarts intervallträning så kilade jag hem och packade om innan jag tog bussen med Valle :) vädret var fint och inte allt för kallt, min gentleman bar min tunga väska åt mig och vi fick en fin promenad från busshållplatsen. väl hos Valle var jag sjuukt trött, men blev lite uppiggad av fika (lunch), nya Bones-avsnittet och lite vampyrer. och under eftermiddagen blev det mest mys och slappande, och efter en god middag försökte vi oss på en gammaldags kaffekaka. som inte blev speciellt jättegod, den hade inte så mycket smak... glasyren, å andra sidan, smakade förträffligt!

vi fick iallafall lite småfika till film, Tomorrow When The War Began, baserad på första boken i en serie som jag älskade när jag var mindre. Ganska bra film också faktiskt :) och jag minns inte riktigt vart all tid tog vägen den kvällen men tillslut somnade vi iallafall, nog ganska trötta båda två.

Lördag morgon. jag var trött när jag vaknade och världensutantvekan finaste människa gav mig frukost på sängen. (heltutanord). och när vi sedan tog oss upp ur sängen på riktigt blev det dags för... årets första dopp! i havet då. så efter en bits bilkörande och promenerande tog det oss otroligt kort tid att kasta oss i och ur det kallakalla vattnet. det var härligt, roligt iallafall! :) och fastän mina tår värkte hela vägen tillbaka till bilen hade jag en sån där utomordentligt fin känsla. När vi kom tillbaka gjorde vi oss kaffechoklad, och sen blev det nog mer vampyrer och mysigheter. under kvällen blev det promenad och fint prat och badkarsbubbelbadande och försök till att reda ut mitt supertrassliga hår. vi var lite fikasugna och reaultatet av det blev en söndrig, en bränd och en tjock och lite degig choklad- &bananvåffla :)

idag tog vi sovmorgon och myste in frukost &söndag, innan vi tog itu med en del matte. och sen gjorde vi inte mycket mer, lite smoothies till vampyrer och bus :) och myste tills pappa kom. jag övningskörde hem (y) och nu är jag väldigt mätt eftersom mamma bakat väldigt goda vaniljbullar. puh. ja, det var min helg.

nu ska jag skriva en massa på projektuppsats och så. imorgon är det skola igen...








No comments:

Post a Comment