Friday, February 25

Aberdeen 2011

en massa bilder! fler kommer senare eller imorgon, med inköpen (a)
shit, hur ska jag sammanfatta det här? Kan väl nämna det mest minnesvärda :)
Från början då.
Vi flög med det minsta plan jag sett. Det var verkligen pyttelitet. men det gick bra ändå! och första kvällen åt vi på ett italienskt ställe, jag åt en mycket god pizza (med räkor), där de skurit bort mitten och lagt dit sallad istället. vilket resulterade i att man fick lagom med pizza! och en fantastisk chocolate fudge cake med vaniljglass! bra kväll alltså :) och trevligt hotellrum med tv (35 kanaler) + vattenkokare &te och kaffe.
Frukostbuffén innehöll lite allt möjligt men bland annat en sorts bulle, som var lite som wienerbröd, och med choklad i. väldigt onyttigt, ganska gott. Besök på Art Gallery där en fotograf ställde ut var mycket trevligt. Tonfiskmacka till lunch - och universitetsområdesvisning på kvällen på vi hälsade på Fredric :)
Tredje dagen startades på sjöfartsmuseet! och efter en lunch på räksallad &smoothie blev det en väldigt lyckad shoppingdag!Och middagen då. Världens största räksallad. Fick in ett gigantiskt "vinglas" med supermycket sallad, räkor & Marie rose-sås. Sjukt gott, men sjukt mätt blev jag! och mätt på räkor. vilket inte hänt förr, haha. Kvällen avslutades med bio, Just Go With It, som var bra!
Sista dagen shoppade vi upp de sista pengarna, åt lunch (inte räkor, sweet chili chicken wraps) på ett mysigt ställe i en gränd med en efterrätt som slår det mesta. Profiteroles, små "bullar" innehållande kaffekräm/-grädde, serverade med en liten kanna med varm chokladsås. det var som att komma till efterrättshimlen tror jag , haha! på kvällen återvände vi till pizzastället men då blev det för min del istället pasta piccante, bland annat med pepperoni, grön peppar &svamp, och det var så sjukt starkt! gott, men så starkt att jag fick dricka mer än jag kunde peta ner pasta. och så mycket har jag nog inte druckit på länge heller x) Dock himmelsk efterrätt, kaffeglass &en kopp kaffe :)
och det var det mesta av vår resa! som sagt kommer shoppingen i ett senare inlägg :)
nu ska jag se veckans avsnitt av How I Met Your Mother & Gossip Girl, kanske lite körteori med. puss!


Ute på vift! bland änglar

från sjöfartsmuseet utöver hamnen :)

vid universitetsområdet, studentbostäder har jag för mig :)

hahaha, jag var tvungen! ;)

Park i solsken :)

i Aberdeen var det vår så det smällde om det!
snödroppar, sol &tio plus :)

färgglad dörr!

och nån stackare bodde som i en källare..



Jag saknar min oneandonly, hjärtat!<3


When I wake up, the dream isn't done
I wanna see your face and know I made it home

No comments:

Post a Comment