Monday, February 7

why weekends are so great (I think I lost count)

okej, ni fick vänta en dag till.. hoppas det inte gör något!
orginalplanen var att ta mig in till stan igår för ett träningspass, men allteftersom dagen gick kände jag att fredagens träning var tillräckligt bra för att ta det lugnt en extra dag. dessutom kändes det ju betydligt mer lockande att stanna i Listerby en dag till hos mitt hjärta.
nej, om jag skulle få det här överstökat nu och berätta om en riktigt fin helg.

I fredags drog jag till gymmet medan Valle med klass spelade biljard och så, jag fick till en riktigt bra löprunda och sprang 7 km på 36.03! :) När jag kommit hem dröjde det en stund innan älsklingen kom, sedan kollade vi på varmpyrer och myste in vår åttamånadersdag, det var så fint det kunde bli <3

en lång sovmorgon inledde lördagen, dessutom lång frukost, en dusch för min del, och så packade vi och gjorde oss redo för lite äventyr. det blev att köra ut till Ronneby och promenera i brunnsparken, köpa lite mellanmål och sedan spa! Sjukt härligt, som väntat, och riktigt mysigt hade vi det. och så blev det bara bättre. Vi åt på ett mysigt ställe, ciabatta med chiliräkor, underbart gott var det! och så när vi kom hem till Valle så blev det att kolla på Paranormal Activity 2, (måste dock säga att första filmen var bättre &läskigare), och en massa mys resten av kvällen. Finaste dagen :)

söndag var sovmorgon där med, såklart, och så frukost och en fin promenad i fint väder, jag tog kort på första riktiga vårtecknet i våra trakter -videkissar. Och sen blev det att baka kaffekladdkaka (!) och mysa, och vi åt god mat, och vi tittade på Trassel, och vi räknade matte, och målade och hade en finfin söndagkväll precis som hela helgen var finast.

eftersom vi var lediga även idag så stannade jag en extra natt, vi gjorde väl inte så mycket mer än att ha det mysigt, som vi nog är bäst på :) Under eftermiddagen övningskörde jag hem, tränade med Ida fast vi konstaterade att det inte alls var en bra träningsdag. Och nu har jag ätit och fixat en massa grejer, helt plötsligt är klockan mycket och jag måste göra italienska och plugga matte och så skulle jag visst börja på psykologiuppsatsen som ska vara klar om en vecka, och hur ska jag hinna det?

ja... för övrigt har jag laddat ner Burlesque som jag ser mycket fram emot att kolla på! och så är jag ganska säker på att det finns Ben &Jerry's i frysen, men det ska jag nog låta vara för kvällen.






och bara för att det känns som längesen, och för att jag vet att det gör honom glad, så tänkte jag än en gång berätta hur outstanding och alldeles underbar min pojkvän är. Han känner mig så otroligt bra att det nästan är läskigt, det är inget jag är van vid. och han tar hand om mig fastän det känns som jag gör mig till lite av en uppmärksamhetsletare även om det inte är meningen. och han är det finaste jag har, det finaste som finns, och hur skulle jag klarat helger och ångest och alla mina svårigheter utan hans axel att luta mig mot och hans famn att försvinna i? och jag vet inte om han inser hur mycket han hjälper mig, hur mycket lättare han gör precis allting och jag vet inte om han vet att jag kämpar ändå även om jag inte alltid är så bra. och jag är en expert på att låta dåliga saker gå ut över andra men jag har hört att de som drabbas är de man känner sig trygg hos och då är det väl ändå något bra och kanske lite värt ändå? och jag önskar att jag kunde säga oftare hur mycket jag uppskattar honom för det är något han förtjänar att höra och jag är ju inte alltid så bra, men det är så det är och mitt hjärta är bundet tills hans ändå för en så lång tid framåt att jag inte ser ett slut på det.
(vågar inte säga föralltid men det kan vara så)
och, och, och.....
jag älskar dig <3
(så mycket att det övervinner allt jag har som är fel)

No comments:

Post a Comment