Friday, February 4

take me back three hundred years to pretty dresses and corsets and romanticism,


iiiiiih.

fin dag :D

italienska, snabbt &smärtfritt. väntade på att caféet skulle öppna och noterade att balanmälan ska ske med start 00.00 natten mellan 3 och 4 mars., sen köpte jag kaffe (!) för att jag var trött och för att det stormade ute, och så var jag pigg &glad på psykologin som var ytterst trevlig som vanligt!

sen blev det hem och göra ingenting ett tag, äta lunch bara och så och sen bar det av ut på äventyr till Backaryd! och i ett litet hus i det lilla samhället fanns stället för uthyrning av balklänning. Och efter ett par omgångar med hundra underkjolar och tusen lager tyll hade jag tre fina klänningar, även fast valet inte var så svårt när det väl var dags att bestämma sig. Liite synd att det inte blev en blå, men den är sjukt fin iallafall! och så ingick väska, handskar, halsband, örhängen samt en liten tiara. och en underkjol för extra fluff!



så här får ni de finaste av de jag provade:


fin blå klänning i två delar med snörning i ryggen &paljettprydd överdel,



Riktigt snygg svart&vit klänning med rosett på vänster höft,


Och så klänningen som blir min balklänning,



helbild med alla tillbehör,
(klicka för normalstor bild)
(Chris, this is what I will be wearing for prom!)



- här är en liten bonus. en otroligt vacker klänning som jag
blev smått förälskad i. Den tillhörde egentligen bröllopskollektionen,
var helt handgjord och från en amerikansk designer, med stort släp.
Den var visserligen för stor, men åh vilken känsla!
En sådan klänning ska jag ha när jag gifter mig. punkt.


åh, jag hade velat leva på 1700-talet.
Jag hade inte haft det allra minsta emot att gå runt i stora,
vackra klänningar med en snygg korsett varje dag

som i en dröm,

No comments:

Post a Comment