Friday, June 10

' ojämförligt bäst och lyckligast,

åh, vilken underbar dag det var! så sjukt jävla kul hade vi, och det går inte att jämföra med något annat. Vid halv nio på morgonen var vi ute på Hästö och hade champagnefrukost, femton liter jordgubbar och något glas champagne, mössignering och annat trevligt! Så blev det buss in till stan, fotografering och så ner till Scandic för studentlunch! :) trevligt, dock var köttet mindre trevligt, en aning för lite tillagat. men det blev lite tal och lite umgänge, trevliga saker innan vi skyndade tillbaka till skolan - bara för att bli en halv minut för sena för att få vara med på fotograferingen av alla avgångsklasser på skolan. lite dåligt.

så var det mingel och mer mössignering, sen upp i aulan och lyssna på husband och tal, en uppgjord sångtävling och lite allt möjligt; stämningen var på topp! och sen stod vi ett tag utanför chapman och väntade på insläpp, och väl i aulan var det sång och musik och stipendier och mer sång och tal och vi väntade, väntade och så fick vi springa ut på trappan! luften var så sjukt laddad av tusen känslor från tusen människor, det var lyckligt och nästan sorgligt, och så jävla pepp! vimmel av folk och hundra blommor runt halsen, familj och vänner och en yra. så blev det dags för flak, så galet kul!! femton varv runt torget och hög musik och dansdansdans och vi var bäst, bäst av alla och bättre än vem som helst, för vi har klarat tre års slit och jo, då får man skrika och sjunga och dansa och vara lyckligast.

när flaket var slut (lite för tidigt, nästan) kramade jag om några lite extra innan jag gick hem och duschade! haha, lagom svettigt blev det! sen skålade jag i champagne med mamma och Victor &Fredric, och så bar det av till Stars&Stripes för middag :) margarita, ribs och frozen cappuccino, och jag var sjukt mätt, men det var sjukt gott! efter en stunds vila gick jag till Ida en stund :) <3 och sen vidare till Emma! <3 där man träffade på en del roligt folk :)

Emmy kom och plockade upp mig vid halv ett, vi funderade på Saltö men istället blev det promenad ut till Långö, till Christian och teknister och där blev mer dans och roligt folk :):) och strax efter tre började vi promenaden in till stan igen, Valle sov hos mig, men det blev inte många sömntimmar för min del. är lagom trött nu, men ska strax duscha och fixa till mig, sen blir det att kolla på Törnströmskas utspring! Studentmottagning hos Ella :) och sen utgång ikväll! och kanske nånting ännu ospecifierat däremellan. Taggar för en toppenkväll!
och vet ni vad? imorgon, drar vi till Grekland!

lagom lökig bild, men ska det va så ska det va!

sötaste!<3

några av blommorna :)

och finaste studenthälsningen fick jag!
Tack pappa! <3

No comments:

Post a Comment