Thursday, August 9

dare me to jump, '

veckan har hunnit komma igång, och med den även träningen!
måndag var jobbdag, men tisdagen inleddes med 8 km löpning som gick bra nästan hela vägen -vid ett tillfälle hade jag så ont att jag var tvungen att stana och gå en liten bit, innan jag sakta kunde öka tempot och springa sista biten hem. men det gick iallafall! såna dagar är det skönt att inte ha någon press på mig, och jag tänker nog inte börja ta tiden på mina rundor igen förrän i höst.
jag passade på att träffa Ida och ta en runda på stan :) gjorde av med lite pengar och skaffade mig en väldigt söt ring, ett par blåa fjäderörhängen (äntligen!) samt en fin Nikehoodie från reapårean på Stadium!
kvällen bjöd på CX och BodyCombat. det sistnämnda var jag på för första gången -det var ganska roligt och väldigt svettigt, och det gav mycket mer träningsvärk än jag trott- men jag tror inte ritkigt att det är något för mig. Tänker satsa på att prova på båda dansklasserna också innan jag åker tillbaka till Lund, får väl se hur det går :)

Idag blev det stan igen och fika med mina två bästa tjejer :) köpte mig också en väldigt fin ny plånbok, i svart skinn, med dragkedja och inbyggd filofax (kalender)! den är verkligen helt perfekt. har roat mig med att fylla i båda mina scheman för hösten och funderar lite kring om jag kommer att kunna hänga med helt. men det ger sig nog!

Dagens träning var BodyPump, där jag som en utmaning ökade vikten på de flesta momenten. Var nog lite tidigt att öka på vissa märkte jag, men det kommer nog. Passade på att stretcha ordentligt också, och väntar mig härlig träningsvärk imorgon - och tänker därför köra löpning som morgondagens träning.


Har avslutat kvällen med att kolla ikapp nya säsongen av So You Think You Can Dance, tre avsnitt i rad och jag är hur lycklig som helst! Firar fina dagar med middag på Stars&Stripes med mami imorgon, hurbrasomhelst!




har så mycket saker på gång, så mycket jag vill göra! jag undrar lite om jag kommer att fixa ens hälften av dem.. Förutom att läsa en extra kurs utöver programmet har jag anmält mig till en danskurs (som dock kanske inte blir av), vill börja spela handboll igen och engagera mig ännu mer i nationen (Blekingska). samtidigt som jag fortfarande har löpningen och mina vanliga träning med styrka, pass, yoga och vill få igång bloggprojektet.
går det tror ni?
har varit så full av idéer som jag trott så mycket på, och nu när det börjar dra ihop sig till verklighet behöver jag nog lite uppmuntran och pepping. Vad ska jag fokusera på? Hur mycket kan jag hantera?

No comments:

Post a Comment