Wednesday, August 15

I bet you never had a saturday night like this, '

nu var det ett tag sen igen. antar att jag borde börja med lördagen, så då gör jag det.
sista saildagen blev den enda för mig (behöver man mer än en?), och jag och Valle hamnade med en gång på den internationella matmarknaden, vilket är en ny, dock väldigt välkommen, del av sailet. vi provade ostar och korvar, smakade brittisk fudge i olika smaker och passade på att äta en krokodilburgare (inte så fancy som det låter, jag tyckte inte att det hade någon särskild smak).
En annan del av sailet som vi också uppskattade var Örlogshamnen, som var öppen för besökare med möjlig ombordstigning på Belos, Carlskrona, ubåten Södermanland och några till. där var också representanter från Sjövärnskåren, och så flyg- &helikopteruppvisning. Eftersom sailet annars har varit extremt tomt på just båtar/fartyg var det väldigt trevligt att försvaret ställde upp med sina :)

Vi passade också på att köpa varsin kopp nymalet kaffe på teboden, innan kvällens festligheter - fest hos Danne där också Emmy &Jocke var med; dans på sailet, mat och en stund på PM i sällskap av Selling &Norrköping från sjövärnskåren, och det var en bra och fin kväll :)


söndagen var det kantarellplockning och handbollsfinal, vilken jag &Valle lyxade till med fläder-jordgubbsdryck och fantastiska mackor med salami, brie och paprika. bra kombination! och måndagen var nog det bästa, med ett nytt äventyr - vindsurfing. det var min första lektion, och det gick väl inte lika bra för mig som för grabbarna, men ändå ganska hyfsat :) det var iallafall riktigt roligt och ett bra träningspass!

har vart lite (mycket) bitter över att jag inte kunde följa med idag, då de skulle ut och surfa igen medan jag var tvungen att sitta på jobbet och göra intemycketalls. avundsjukan ligger också till viss del i att det kan ha varit sista gången det här året som jag fick chansen att vindsurfa, eftersom jag efter morgondagens tatuering måste hålla mig från bad och liknande några veckor.


är iallafall supertaggad för tatueringen, och har haft en riktigt fin kväll med Emmy &Ella, som en tisdagkväll ska vara. <3




lyxmackor!


No comments:

Post a Comment