Thursday, May 3

as the daylight start to fade,


nu är det lugna och varma dagar.
igår kickade vi som sagt igång med projektarbetet som kommer att bestå av ett litet test som vi ska analysera. nu försöker vi hitta lite folk som vill ställa upp på onsdag, då testet ska genomföras :)
på eftermiddagen mötte jag mami, vi gick till Nova och drack sjuukt god smoothie (!!) på Naked Juice Bar och åt efterrätt från Ben &Jerry's 'kakor' (chokladkaka &cheesecake). mys! det var riktigt varmt och fint ända in på kvällen, som bjöd på grillning hos Vanda &Edwin med trevligt folk. toppendag &toppenkväll!

och det var lika varmt idag. imorse blev första löprundan efter långhelgen och det gick sådär. 6 km som inte kändes så bra. så en massa ärenden på Nova sen, innan jag mötte upp Jens inne i stan för glassfika i solen på stortorget :) tog en kortare löprunda på eftermiddagen, 5 km utan tid och det gick betydligt bättre! så nu känns det ganska lugnt inför lördag. sålänge förutsättningarna inte är alltför hårda (vind med mera) så ska det nog kunna gå bra. lite nervös!! men imorgon är vilodag, ska hämta nummerlappen och ladda med bra mat :)

på lördag går startskottet för 10 km klockan 14.30; uppvärmningen börjar 13.50. kom gärna förbi och peppa! kvällen bjuder på wakefest -eftersläppet, uppe på LTH och jag tror det kommer bli sjukt kul!
snartsnart är det sommar, inte många veckor kvar nu!




idag är det exakt ett år sen jag tog mitt körkort. tiden går fort, och det känns nästan som ett annat liv; väldigt avlägset. och extra onödigt vetande är att jag bränt mig en del, värmeutslag med mera -värmen kom väl som en lika stor chock för min hud som den gjorde för mig. men solkräm är införskaffat, så nu är jag redo för varma dagar i solen så jag kan få lite färg igen efter vintern :)

No comments:

Post a Comment