Monday, May 21

och just den här månaden, är jag lyckligast i världen '

om ni har haft en bra helg, om ni har haft en fantastisk eller alldeles underbar helg, så kan jag ändå säga att min helg var bättre. den var bäst, helt enkelt. Tog tåg/buss till Åhus i fredags med Vanda &Edwin och tog en tur på nostalgisk strand (från alla mina Österlensomrar <3) och så fick vi sällskap av Malin, Henrik och Jonny :) god mat &vin under kvällen och avslutande dopp i havet -premiär för min del. kallt var det, men sjukt härligt!

Lördagen dekorerade jag med en tur längs stranden på morgonen, hittade en liten bärnsten och badade innan frukost. vi promenerade med stranden till Yngsjö och spelade minigolf och åt glass :)  och kvällen blev kort och gott filmkväll och marshmallowsgrillning över brasan. på söndagen hade sommarsolen kommit till Åhus och vi spenderade några härliga timmar på stranden och fick lite färg, innan vi gav oss av hemåt och tjänade in lite mer än en timme när vi kom med ett tidigare tåg.

Åhus var alldeles fantastiskt. jag älskar Österlen, det är så sjukt underbart. tack alla som gjorde hela helgen så magiskt fin &bra <3



väl i Lund på kvällen hann jag med att träffa min älskling en stund <3 och så söndagsfika+film på underkorridoren :) och idag toppade nog värmen. mångamånga plusgrader gjorde att vi efter att ha fixat klart det mesta med projektet var riktigt badsugna, vilket löstes med en bil som fanns till hands. Vi åkte till Bjärred och spenderade några timmar i stekande sol och underbart skönt vatten. Var troligtvis omkring tio grader varmare i vattnet än det var i Åhus, hur skönt som helst.
Passade på att ta vara på de sista soltimmarna med första löprundan sen Lundaloppet. lite vätskebrist gav en del kramp, men 5 km kändes bra iallafall!
har allt fint framför mig nu. ser framemot många strand&soldagar, sittning på fredag och brunch på lördag! hoppas på jeans imorgon och hemresa nästa fredag. önskar en jubileumsdag med mycket tid tillsammans med min bättre hälft <3



fina vänner &finhelg.

fina Åhusstrand.

vardagsäventyr - solskensutflykt :)




 

till sist vill jag önska allt gott i världen till min vän i USA (från bästa ISCE Canada) som förlovat sig, och till min finafina tredjebror och underbara vän därhemma som fyllde 20 år igår <3

No comments:

Post a Comment