Saturday, May 26

should it all come crashing down around me,-


känslan av att veta. att hitta en trygghet i något nytt och göra det till något självklart. att släppa alla tvivel. att se ömsesidigheten där den behöver finnas. att hitta stöttepelare i ett nytt hem. att veta att man kan våga falla, för att man inte behöver bära allt själv.

det är alltid samma trevande. det tar alltid tid. tid att våga känna sig trygg, fast det är det man vill mest av allt. men att känna att det var så värt det. att göra något för någon och veta att de skulle göra samma sak för dig. min andra hälft är min klippa, och nu har jag finafina vänner som stöttar upp. som finns där och kan vara sådär bäst. nu har jag många som är bra, och två som är lite extra bra, som är bäst i Lund. man måste ha någon som är bäst i varje hemma. hemhemma har jag mitt E och mitt I som är bäst. härhemma har jag ett V och ett M som är bäst. som verkligen bryr sig och som är, ja, sådär bra. superbra och det känns så tryggt och att jag äntligen får vara utan att tänka. igår föll jag, men plåstrades om. "det är tur att du har vänner som bryr sig så mycket", och det vet jag att hon gör. att de båda gör.- och jag älskar dem för det.

En klok tjej har sagt att de man tycker om ska alltid veta om det.
och därför skadar det aldrig att säga det en gång till.
jag älskar er.


och han som är bäst i världen, som jag vet vet om hur mycket jag bryr mig för att vi bryr oss så mycket om varann. han är så fin som alltid och kan ta hand om mig precis på rätt sätt. vet vad jag behöver, och är han inte just det? och hur ska jag säga det på ett nytt sätt, hur ska jag förklara det med ord jag inte redan beskrivit hundra gånger förr? jag svämmar över av kärlek och älskar honom så galet mycket. för att han är så bra på alla sätt, så fantastisk att det är svårt att beskriva. men han är min pusselbit, så perfekt som vi passar ihop. och jag tänkte säga det innan men hittade ingen lucka; det är så sjukt. hur är det ens möjligt att han är så bra som han är? jag säger att han är perfekt och tvekar inte en sekund. för nu är det inte längre en hoppfull tanke, nu vet jag. det har gått snart två år, och jag vet att jag har rätt. är det något jag har rätt om, så är det honom.
tusen hjärtans kärlek ryms inom oss i en enda. vi tar oss an världen med lycka, och med det kommer vi att övervinna allt.
<3


underbarafina.

No comments:

Post a Comment