Saturday, February 11

korridorskvällar, middag &pubspelning i fina februaridagar, '

torsdagen var alldeles toppen!
det var kallt &blåsigt, så jag höll mig inne större delen av dagen, bakade en efterrätt till kvällen (citroncheesecake med lemoncurdglasyr och riven vit choklad) och hängde i köket med Jens &Casper. blev att leka lite med kameror och annat trevligt -fotoinstresserade personer fyllde ganska snabbt bord med kameror och objektiv :) framåt kvällen drog allt igång och vi fyllde köket med både mat &folk :) i princip alla på korridoren, inklusive Sofia som flyttade ut för ett tag sen, var med och det var riktigt kul! vi gjorde hamburgare med en massa såser och klyftpotatis och sallad, en riktig festmåltid alltså :) och som vanligt blev vi några som var kvar och snackade, nattkonversationer som det brukar bli! vi somnade alldeles försent och istället för att jag kom upp tidigt och väckte några av mina grannar var det jag som blev väckt lite senare.

seminariet var lite tröttt men helt okej, och mot slutet kom det som jag väntat hela morgonen på - beskedet att jag fått bostad! så om arton dagar flyttar jag ut och mellanlandar hos Valle i en månad, för att första april flytta in på en korridor på Vildanden, blir spännande! :) det gjorde min dag, och gjorde mig så glad att tröttheten alldeles gick upp i rök för några timmar. det blev lunch på vegetariska restaurangen Govinda med Edwin &Vanda, väldigt trevligt :) och sen hem för att spendera eftermiddagen i sofforna med grannarna.

Strax innan tio gav jag mig in mot stan för att se Tolde &band spela på en mysig pub :) hade sällskap av Louise, Vanda, Edwin &Henrik och det blev en riktigt rolig avslutning på kvällen!
idag är jag trött men ska plugga en del så jag med gott samvete kan ha hela kvällen fri för movienight, eller vad som annars kan tänkas hända på Lunds bästa korridor :)

lite bilder från fina torsdagskvällen! :)

cheesecakesuccén!

bild på ett av de papper som under de senaste dagarna fyllts med lite alltmöjligt :)

No comments:

Post a Comment