Wednesday, February 15

my valentine '

dagarna den här veckan har hastat förbi. dock måste jag säga att de senaste har vart alldeles fantastisk underbara, och därför vill jag skriva ner känslan, om inte annat för att kunna se tillbaka på det och le.

i måndags var en finvardag med finbesök, efter ett riktigt bra styrkepass+ryggyoga, jag &Valle köpte ciabatta och lyxade till det med räkmackor med twist, där räkorna var marinerade i sweetchilisås :) och myste med vindruvor till en långsam film. Vi åt frukost tillsammans i tisdags och lämnade varandra tillfälligt för grupparbete/skola.

Alla hjärtans dag är ingen speciell dag egentligen; vi såg det som en anledning att fira och ha det extra mysigt, ta tid för varandra och ge plats för lite extra kärlek i det kalla, och det var precis så det blev.
strax efter ett möttes vi på stationen, hoppade på ett tåg mot Malmö och promenerade sedan ut till Teknik- &Sjöfartsmuséet, samt en kortare vända inom Naturhistoriska. sen tog vi oss tillbaka till stan, satte oss och avnjöt varsin god kaffe på ett mysigt fik, och så visade det sig att vi båda hade fixat en liten present till varandra :) jag fick hjärtformade chokladpraliner med kaffechoklad, helt perfekt &mittiprick, alldeles underbart <3 till Valle hade jag köpt fudgekolor och en liten bok med bilder &citat om kärlek som jag hittat på Village. när det började bli kväll tog vi oss tillbaka till Lund &cyklade direkt ut till Nova för att införskaffa spelkonsoller :) sen handlade vi lite och lagade lyxmiddag: fläskfilé, färsk pasta, trattkantareller, paprika &tsatsiki +cider. huur gott som helst! och så spelade vi lite NFS och smälte maten, åt mango &digestive till efterrätt, duschade och kollade på en halvmystisk film.

och det var nog den bästa dagen på länge, perfekt från början till slut. överfull av kärlek i blickar och famnar och kyssar; hjärtan som smälte och läppar som log, ord som var tysta och hjärtan som slog.
jag älskar dig så mycket <3

<3


och idag var det tidig föreläsning och sen en liten paus, fixade lite saker som skulle fixas och gav mig ut igen. idag var Edwins födelsedag och vi hade mysfika &hur trevligt som helst under eftermiddagen, och en fantastiskt god nationsmiddag på Wermlands i form av mastiga hamburgare och lyxiga milkshakes. som tillochmed jag tyckte om. tackar fina vänner för en finfin dag och avslutar kvällen och det här med ett sista Grattis Edwin! :)



No comments:

Post a Comment