Sunday, February 19

söndagsömma fötter &vårväder '

vilken kväll och vilken dag! idag är det vårväder och jag är alldeles fantastiskt lycklig trots lite nergångar igår. efter en väldigt trevlig förfest hos Helen i Malmö, tog jag inte bussen jag tänkt (som följd av mitt urusla lokalsinne) utan istället en kombo av buss-tåg-taxi vilket kostade en väldig massa pengar. stod i en superlång kö för att komma in på Sydskånskas klubb med inte superbra musik; höjdpunkten var väl när de spelade Summercat med Billie the Vision, åtminstone något man kände igen och hade positiva kopplingar till! men jag fick iallafall dansa en timme eller så ,med världens bästa kille. men efter att ha gått och sprungit och dansat med högahöga skor blev det lite för mycket och trampdynorna brände och en blodblåsa kom till på köpet.

Iallafall blev det en promenad hem till Valle, vi sov länge och trött och var fortfarande ganska slut när vi vaknade. dock blev det mysfrukost med hemmalagad pizza från gårdagen, juice &kaffe och så vilade vi och gosade och hade det mysigt :) jag fick skjuts upp till Delphi där min cykel stod, sen var vi en stund hos mig och åt muffins som jag bakat igår (med philadelphia &hallon) :) nu ska jag duscha och plugga tills det blir födelsedagsfika för en av mina fina grannar :)

bäst av allt är Valle, världens bästa och supermycket kärlek <3 och nästbäst är vårvädret som är inte alls kallt men soligt och har lockat fram en snödroppe. tänk så fint allt kan vara trots att det inte riktigt blir som man tänkt sig. tänk vad lyckliga dagar man kan ha!


No comments:

Post a Comment