Thursday, November 11

random thoughts in the mind of a happi girl



lite bonus för kvällen,! passade faktiskt på att kolla på Step Up 3D medan jag åt, och måste säga att den faller in bland mina favoriter direkt. Historien och dramatiken är såklart snarlik de första två Step Up-filmerna, men det kändes ändå som uppföljaren innehöll mer dans, och visade på fler olika typer av dans. Ett flertal härliga personligheter (gillade tvillingarna), många från MSA Crew i 2an och dessutom Camille som sågs i första filmen, som nu framställdes som jämnårig med Moose. Detta i kombination med mycket riktigt bra dans, gjorde en väldigt bra film. Det slår såklart inte den första filmen, som var lite föregångare för säkert tjugo andra väldigt lika filmer. Men den duger fint för min del! nu ska jag undersöka om Streetdance 3D är värd att se. Jag har inga höga förhoppningar om att det ska vara en riktigt bra dansfilm, men det återstår att se.

för övrigt kan jag nämna (såna smågrejer som jag glömmer som vanligt) att jag inatt väcktes av ett väldigt högljutt bråk mellan ett par (?) på gatan nedanför. Halv fyra var klockan då, jättetrevligt eftersom jag hade haft väldigt svårt att somna från första början. Men som tur var gav de sig iväg efter lite tjafsande.

Jag har också börjat övervinna min mörkerrädsla (i väldigt små steg) igen, ta i trä , vilket känns ganska bra. Den finns dock fortfarande där ganska ordentligt, men nu klarar jag iallafall att gå genom släckta rum, eller ha ögonen öppna på kvällen/natten då jag försöker sova/somna om. Framsteg, yaay! kanske kan se nån skräckis snart igen då :)

och så kan jag avsluta med att säga att om mina ögon glittrar så är jag sjukt lycklig, tror jag det betyder iallafall, och är jag sjukt lycklig beror det till stor del på att jag har världens finaste pojkvän. som är helt underbar, och fortfarande inte (hoppas jag) har tröttnat på mig efter fem månader och en vecka. och då har han ändå blivit utsatt för jobbiga sidan, tänka-för-mycket-sidan, ledsna/stressade sidan, trötta sidan, gnälliga&irriterade sidan, och nog lite till. Och han har inte klagat det minsta. Det är mer än jag förtjänar, men det är ett jävligt fint hjärta och jag kan inte vara nog tacksam för att jag har honom.
<3



No comments:

Post a Comment