Saturday, July 30

this could be perfect,

Det blev att gå upp ganska tidigt idag,
tvåochenhalv timmes bilfärd genom regnkaos till fina Lund blev det :) kikade på mitt boende och korridoren, skrivit kontrakt med mera. känns sjukt spännande! och rummet känns... perfekt? som gjort för mig. har en underbar känsla av att jag kommer att trivas sjukt bra :) och jag vill vekrligen bara flytta, för att få rensa ordentligt bland mina grejer och äntligen komma till Lund, men samtidigt vill jag bara vara hemma några veckor till, vara ledig och träffa mina fina vänner och så.. tiden går fort.

Det blev att äta i Lund också med mor &far, innan vi begav oss hemåt. Väl hemma vilade jag en stund innan hjärtat kom förbi :) så småningom drog vi oss utåt vedeby för cirkus! haha. jag har nog vart på cirkus en gång innan, har dock knappt något minne av det. Men ah, det var väl underhållande ^^ roligt med lite variation i vardagen iallafall :)

Valle stannade hos mig en timme extra innan han begav sig hem. Vet inte när vi ses nästa gång, kanhända om en vecka men jag hoppas på tidigare. Kanske är bra att öva sig på att inte ses riktigt lika ofta redan nu, men samtidigt känner jag att jag behöver den trygghet han ger, speciellt nu när det börjar hända en massa nya saker, förändringar. och jag funderar på hur jag kommer att förändras, medvetet, omedvetet, börjar känna mig osäker på saker, vilket säkert kan bero på en underliggande nervositet inför hösten, bara utan den där nervösa känslan. hursomhelst känns det väldigt bra att ha Valle som stöttar och som alltid finns där, som en fast punkt, och då känns det lite extra bra om jag slipper oroa mig för att råka ut för mig själv och mina egna tankar för mycket.

All our light that shines strong
only lasts for so long,

2 comments:

  1. Cirkus står ju för största delen djurplågeri i världen!

    ReplyDelete
  2. mjo, det är väl därför jag aldrig gåt på cirkus innan, denna gången var det för att jag hade fribiljetter :) De djuren som var där var dresserade hundar, katter och en häst, så det var åtminstone inga burdjur, så att säga..

    ReplyDelete