Saturday, July 2

this is our song ' part I

Så. nu kommer det. finally.
Ber om ursäkt för att det dröjt, tanken var att inlägget skulle ta form igår, men så dök hjärtat upp och han är alltid första hand för mig :) jag var galet trött, så det fick bli ett avsnitt av Game of Thrones (där jag somnade, såklart) och sen att säga godnatt. En annan tanke jag hade var att dra ut och springa imorse, men eftersom jag var så sjukt trött på kvällen bestämde jag mig för att jag nog behövde sova istället. så det blev en lagom sovmorgon, lite mys &frukost &fix innan vi satte oss i bilen med mamma &Fredric, så körde vi till Karlshamn :) där blev det fika och hälsa på sötsötsöta kattungen Boxxy. Sjukt söt var hon! och vi hade trevligt :) sen här hemma har det vart mat och mer serie-tittande, Valle åkte hem för en stund sen och jag har vart ute på en kortare runda. men nu, till saken.

Till en början med, vad har jag &Valle gemensamt? Vi har en hel del gemensamt, men långt ifrån allt. En lagom balans, skulle jag säga. En av de viktigaste sakerna är dock musiken, som vi till stor del har gemensam. Och anledningen till att det är "viktigt" är för att vi båda tycker väldigt mycket om musik, och därför är det ju helt enkelt toppen att han tycker om sånt som jag också tycker om, vi inspirerar varandra och så kan vi ju lyssna på musik när vi umgås :) sen svävar min musiksmak iväg lite på andra håll också men ^^ En annan sak vi delar är att vi älskar havet, älskar att åka båt och så; det har resulterat i en hel del båtäventyr och bad, fina stunder vid fyrar :)
 så har vi lite lika smak vad gäller mat också, tillexempel tycker vi båda mycket om räkor, även om min räkpassion är något större än Valles ^^ vi älskar båda att gå långa promenader, helst i skogen eller i mysiga områden :) vi tycker båda om att resa, överraskningar, och äventyr. Vi har haft många vardagsäventyr tillsammans, vilket verkligen förgyller dagarna :) Valle är lite mer för "farliga" äventyr, såsom att åka Atmosfear och liknande, men vi försöker att hitta på så mycket som möjligt när vi hinner och kan :)
Sen är vi också lika på så sätt att vi gillar logik. Det kan man nog också säga är en av det viktigaste sakerna. Vi har lätt för matte och logiskt tänkande, och vi har samma ambitioner - också en väldigt viktig del. Att känna att vi kämpar för samma saker och har samma prestationsnivå gör att vi känner större samhörighet, och det gör också att vi har kunnat hjälpa varandra mycket (speciellt har jag fått mycket hjälp :p ) i skolan och annars.

Så en hel del har vi gemensamt, men så skiljer vi oss i till exempel filmsmak - men det är väl inte svårt att tänka sig att jag älskar romantiska draman och dansfilmer medan Valle gillar action och sci-fi ;) sen är det väl lite småsaker och vanliga tjej-/killgrejer, Valle tycker om öl, vilket jag inte klarar av alls, den enda fisken Valle tycker om är lax, vilket är den enda fisken jag inte tycker om, och så är han såklart händig och teknisk, gillar tekniska saker, medan jag gillar shopping och fika ^^ Sen tycker jag det är jättebra att Valle, till skillnad från mig, inte alls är rädd för mörker och spindlar och stora myror och sånt, och att han håller mer i pengarna än vad jag gör är nog också en bra sak. Värt att nämnas är även att han är väldigt bra på att laga mat! jag däremot, är desto bättre på att baka :)

så det var första delen. skulle egentligen skrivit en del till, men märker att det blir ganska långt.. så det får ni senare ikväll eller imorgon istället :) och då ska jag alltså berätta vad det är med min fina pojkvän som jag älskar så sjukt mycket :) <3 ni kommer även att få lite uppföljare inom samma ämne, några delar till blir det nog i vår saga ^^

lite bonusbilder på fina Boxxy :)




No comments:

Post a Comment