Tuesday, March 6

I've got my veins all tangled close,

Vad händer? I dagarna håller jag mest tummarna för att jag inte ska bli förkyld.hoppas turen är med mig där för en gångs skull.!
 
Efter gårdagens inte så bra löprunda (5,2+2,8) var det en trött föreläsning, vilket börjar bli ganska vanligt förekommande nuförtiden, även de dagar när jag inte tränar. Det var vårsol men höstblåst och lite kallt, men ganska fint; vi hängde ett tag efter skolan i Vandas &Edwins fina nya lägenhet och det var mys som vanligt! Och Malin är hemkommen efter en månad och har vart saknad, men nu är vi hela gänget igen :)
 
Hemma blev det OC med lite fika tills hjärtat kom hem, sen fördrev vi kvällen med spelande och Happy Feet 2, mysigt och finast, alldeles perfekt tjugoenmånaderskväll <3
 
Dagen bjöd på tidig föreläsning varefter vi lunchade på Göteborgs! Väldigt trevligt och riktigt gott! Så samlade vi krafter och gav oss ut för att fixa våra observationer till grupparbetet, vilket visade sig bli riktigt kul! Våra observationer innebar bland annat att söka ögonkontakt med folk på stan (gick inte så bra), hälsa glatt på folk och sätta sig "obekvämt" nära någon på en bänk. Med väldigt blandade reaktioner. Det blev mycket skratt i solen, och det kändes ganska fint att en skoluppgift kan vara just så.
Och jag kan aldrig släppa att människor är så fascinerande. Så sjukt intressanta och frågeställande och förundrande, och jag kan tänka mig hur fantastiskt det måste vara att förstå fenomenet, men också hur mycket jobb det ligger bakom. Men jag är redan en bit påväg, och jag bara längtar efter att lära mig mer :)
 
Jag avslutade dagen på Gerda med härlig afro och lite styrka,. Jag har ätit god mat och nu blir det lite läsning och så, fin omärkvärdig namnsdag och lagom tisdag :)



No comments:

Post a Comment