Tuesday, March 27

we are only sparks,

idag inledde jag med en löprunda, ungefär 7 km i kvav värme. underbart att slippa jobbig motvind, samtidigt som man under varma sträckor längtar efter skugga, svala briser och vatten. Att springa precis vid lunchtid kan innebära ganska stark sol; jag har redan lagt undan mitt fina headband, och jag tror att det börjar bli dags att skippa underställströjan också. är lite nojig och oroar mig för att dra på mig en förkylning igen, det hade verkligen inneburit en svacka i träningen, men hoppas på det bästa. jag började få ont i knäna mot slutet också, hoppas dock på att det bara är något tillfälligt. ungefär fem veckor kvar till loppet nu!

resten av dagen har karaktäriserats av möten. Lund har slutligen låtit mig bli så pass etablerad att en dag innebär slumpmässiga möten med folk jag känner, vilket också möjliggörs av storleken på staden. jag hade ärende på Paradisområdet, och träffade på Edwin &Tolde som skulle ha lektion. Vidare tog jag mig upp till min gamla korridor för att hämta min tröja och snacka lite med Jens, och när vi sedan skulle cykla mot LTH-området mötte vi både Casper och Sara som bor på korridoren. Efter att Jens försvunnit på lektion cyklade jag vidare ner till E-huset för att vänta på att Valle skulle sluta, och möter Philip som jag inte ser alltför ofta! när vi snackat lite och han dragit vidare mötte jag istället Johan, som också var i krokarna. mycket folk på lite tid, men det är så det ska vara! :)


när vi var på picknick i helgen såg vi årets första fjärilar, nässel-, påfågelöga och citronfjärilar. När jag var mindre brukade det sägas att om den första fjärilen man såg var antingen citron- eller kålfjäril så skulle det ge ett tursamt år. det har inte hänt mig alltförmånga gånger och inte i år heller. har en känsla av att påfågelöga är vanligare att se inne i stan, åtminstone i Karlskrona. men jag brukar klara mig bra oavsett :)  idag såg jag också en hel del fjärilar och en humla. känns verkligen som vår! alla vårblommor har slagit ut och det börjar bli grönt :)


något annat som slagit mig är hur mycket tussilago som finns här. jag tror aldrig jag har sett så många, inte mycket överhuvudtaget faktiskt. älskar namnet dock, hur mysigt som helst. och så lyser de som små solar! och tussilago precis som videkissar får mig att tänka på katter, kanske är därför jag tycker om namnen :)



The Used nya album var helt okej, har inte något specifikt jag fastnat för än, men det kommer nog. de har ju producerat ganska många album och det finns en hel del guldkorn. måste säga att de är mina favoriter för tillfället, är helt förälskad i musiken! <3
och när jag ändå är inne på det kulturella spåret så nämner jag för alla intresserade att jag börjat kolla på Californication. toppen frukost-TV alltså!
ha en fin vecka söta ni :)

No comments:

Post a Comment