Monday, March 26

together burning bright, '

nu så! äntligen.
i fredags var jag alltså i Malmö hela eftermiddagen, började med tjock dimma, men slutade i sol! vi gick runt på stan, satt i solen vid kanalen, och avslutade med en kaffe. fintfint! sen kom jag hem till minfinaste, vi gjorde supergod kycklingsallad och kollade film, hade det sådära mysigt :)
lördagen bjöd inte på så fint väder som vi hade hoppats på, så vi gick runt i en massa affärer i och kring Nova. sjukt mycket folk dock, så jag orkade inte direkt kolla på något i affärerna. vi blev ganska uttröttade och gosade i sängen till lite serieavsnitt ett tag, sen gav jag mig iväg på inflyttningsfest hos Vanda &Edwin! väldans trevligt, massa folk från klassen och bra stämning! :)

när vi vaknade, ganska sent, på söndagen var det strålande sol så vi gav oss av direkt med sikte på ravinen. vi hittade en solig plats och slog oss ner med picknick: sallad, juice, frukt, chokladbollar, och det var riktigt fint <3 dock blåste det en del, så det blev lite kallt efter ett tag och vi tog en promenad innan vi gick hem. på kvällen gav jag mig ut och sprang, strax över en mil och det gick riktigt bra! skönt var det också :) och efter dusch och lite mat traskade vi ner till grannkorridoren och blev bjudna på våfflor (som jag längtat efter hela dagen!) till diskussion om husfesttema -ett event på Blekingska som liknar Tour des chambres, fast man har tema &drink i varje korridor istället för i varje rum. jag har flyttat ut när detta äger rum men är Valles +1 och får vara med på det hela :)


idag började en ny kurs. och det verkar helt okej faktiskt! solen har värmt oss idag, vår långlunch spenderades utanför domkyrkan och efter den "långa" skoldagen vart jag och tränade, körde ett styrkepass innan jag kilade hem. finafina dagar!
och utlovade bilder också!


nere i ravinen porlar bäcken :)

vårknoppar på buskarna :)

ikväll ska jag lyssna igenom The Used nya album! förväntansfull :)
The Used – Vulnerable

No comments:

Post a Comment