Wednesday, July 11

can you whisper '

av de tre senaste dagarna (idag inräknat) har två varit långa jobbdagar. man skulle också kunna säga att jag jobbat under en tredjedel av tiden, tjugofyra av sjuttiotvå timmar. det märks både i tröttaste fötterna och i halsen som är uttorkad efter oändligt pratande - i måndags var den så sliten att jag trodde att jag höll på att bli förkyld, men nu tror jag att jag kan släppa de orostankarna.

lite tråkigt var det idag när jag insåg att jobbet gör att jag missar min söndagsrutin, men det löser sig. imorse när jag tog mig upp ur sängen och var sådär lagom trött hoppades jag på mindre fint väder som skulle leda till mindre att göra på jobbet, men nu när det hela är förbi är jag glad att den ojämna men stora campingströmmen fick större delen av dagen att gå fort.

Igår hade jag en ledig dag och passade på att göra den fin. Tog hjärtat med mig till Kalmar där det blev fika på ett romantiskt café, stan, promenad längs hamnen och storlunch på Stars&Stripes :) Valle hittade en fin tröja på NewYorker (där jag stålsatte mig och lät bli att göra av med pengar...) och jag nöjde mig med ett par träningsshorts från Nike - likadana som de jag har, fast lila! På kvällen hastade jag iväg på ett CX-pass innan vi hoppade på bussen till Jocke :) där blev det bland annat film, givetvis the Holy Grail. lika fint som alltid!


jag älskar dig, till månen och tillbaks <3


hemkommen efter jobbet har jag unnat mig nyttig muffins, jordgubbar och blåbär med yoghurt. imorgon börjar jag dagen med CX 07.30, fortsätter med löpning och så ska jag skicka in min mobil som är lite ledsen, och äntligen boka tid för tatuering. PUSS.

No comments:

Post a Comment