Sunday, July 8

you can't understand, I can't explain why '


Efter en fin kväll och en lång natt med mycket dansande, i sällskap av Simone &Therese (och något för många drägg) var jag alldeles nöjd med tillvaron när jag barfota traskade hem från Harrys med förståeligt ont i fötterna. tackar och bockar för det!

imorse vaknade jag med ganska brutal träningsvärk vilket jag förstod kom sig av att jag inte hann stretcha efter träningen igår. har känt mig lite gammal idag då benen strejkar lite, men :) inledde med en kortare löprunda och konstaterade att mina lunareclipse blir skönare för varje gång jag har dem på mig. har dock även noterat att de är ganska dåligt ventilerade vilket leder till att fötterna blir ännu varmare, men det går väl ändå.

Spenderade eftermiddagen med Ida på Långö, med sol och bad :) hann också träffa Jocke en stund! innan vi tog oss tillbaka till stan. IndoorWalking och CX med extra stretch, och så var söndagsrutinen avbockad för denna veckan!

Har som avslutning på kvällen belönat mig själv med att baka Nikkis goda &nyttiga bananmuffins, som genast blev en favorit :) bara för att ni ska få en färsk bild på dem så blev det en mobilbild, men ni kan ju tänka er hur smaskiga de sett ut på en riktiga kamerabild (och i verkligeheten, förstås)! och det känns ganska underbart att med gott samvete kunna fika på lite muffins om kvällen, för att man vet att det är nyttigt :)


Vad gäller mathållning kan man väl säga att jag har förändrat min livsstil, mer eller mindre. detta genom att till stor del slopa godis och sötsaker, helt skippa läsk och lära mig att älska keso och naturell yoghurt. och vissa blir glada och inspirerade, några blir avundsjuka och några förbryllade. jag blir glad och mår bra. mår bättre än på länge och känner att jag äntligen har kontroll - jag vet att jag kan.
allt är mest bra men lite jobbigt med tankar som inte vill sluta snurra, personer och händelser som inte lämnar sinnet ifred. sagt är sagt och gjort är gjort, ändå är det så svårt att släppa taget.,


- Down I go, further, out of control -
- But it makes no sense to give up at this weight -

No comments:

Post a Comment