Saturday, July 21

this is in my bones,



har haft en fantastisk minisemester. hunnit med mycket, tillochmed att komma på en idé till vad jag ska göra med det här stället. eller ja, bygga upp nytt snarare. litet projekt som kommer fixas när jag får lite tid över!

jag tänker låtsas att ni är galet nyfikna på vad jag har haft för mig, och dra mina bästa stunder. Onsdagen inleddes med en skön löprunda här hemma, innan tåget gick mot Malmö. träffade Hampus, vilket var länge sen, och hann med en massa fint snack, mat och bio :)

sov i Lund och blev underbart helad av min fantastiska säng med fantastiskt täcke och fantastiska kuddar. njöt även av mangofrukost framför ett serieavsnitt på min saknade datorskärm med riktiga högtalare. när regnandet lagt sig lite tog jag en runda på Nova för ny väska (fin!) och skyndade sedan vidare för fika med gott kaffe i sällskap med Tolde &Louise :)
vidare fördrevs lite tid med mer kaffe när jag passade på att hälsa på Blekingska och Christoffer, innan en härlig och lång löprunda i området och en avslutning på kvällen med en av mina första lundagrannar.

fredagen inledde jag med födelsedagsfirande i Malmö, vilket innebar lyxlunch med mamma &Mormor! underbar räkmacka och himmelsk bakelse på Hollandia, där jag inte vart på många år. fick världens skyfall under de tio-femton minuterna jag skulle ta mig därifrån till stationen, men efter ännu en tågresa och en del havsblåst hann jag bli ganska torr igen. i Helsingborg träffade jag Heinrich och blev bjuden på finkaffe såväl som en drömvy ute på piren i hamnen, finstunder och möte med två söta katter.

fast resan hem inte gick riktigt som jag tänkt mig tänker jag inte tråka ut er mer genom att klaga på den, nöjer mig med att nämna att jag kom hem klockan ett i natt vilket var lite väl tröttt.



idag är det lördag och halvjobbdag, och resten av eftermiddagen hade jag sällskap av fina Ella som jag inte träffat sen jagvetintenär. det var iallafall fint, och imorgon blir fint, och jag är sjukt taggad för nästa veckas äventyr!

No comments:

Post a Comment