Monday, April 9

hold me too tight, stay by my side '

Igår var en fantastiskt fin kväll, som inleddes med paketöppning :)
jag fick en blå yogamatta, en Miròaffisch, en Thomas Sabo-berlock (dödskalle), presentkort, mörk choklad och te :) istället för påskägg fick vi varsinn trisslott, men såklart var min utan vinst. På Stars&Stripes åt vi massa god mat; vitlöksbröd, kycklingfajitas och efterrättsmilkshake! lagom mätt blev man , men lika gott som alltid! :)

jag fick inte så mycket sömn och är ganska trött idag. klockan fem imorse vart det frukost, sen gav vi oss av på lite roadtrip. första stoppet var Lund, där jag lämnade mina väskor och hämtade gardinerna som var felköpta. därefter körde vi vidare till Kastrup för att vinka av Fredric kaffe på Starbucks! sen blev det IKEA där vi bytte gardinerna och åt lunch, in till Malmö för att lämna av mamma hos mormor, och sen Lund igen där pappa hjälpte mig med gardinerna.

sedan dess har jag packat upp och ordnat allt, skulle spika upp tavlor med betongkrokar men antingen är jag väldigt ohändig eller så var det inte så bra betongkrokar. de gick bara in halvvägs i mina väggar, men tillräckligt för att hänga tavlor på dem iallafall! inte superrakt och jämnt, men det får duga.

det regnar och har regnat hela dagen, så det blev ingen löpning idag. dock myser jag i mina nya adidastights som jag fyndade på Stadium! fick de för 299 istället för 699 :) och de är fodrade och supergosiga på insidan. jag har hämtat bröd och te och våra små grödor, och till min förvåning och förtjusning hade de börjat växa! Sockerärtorna är några centimeter, medan de andra precis sticker upp ur jorden. de överlevde alltså helgen och jag är jätteglad ^^



idag är första kvällen i mitt nya rum. första kvällen i ny säng i nytt rum med nytt folk runt omkring. saknar Valle som en trygghet, och hoppas att tiden går fort tills han kommer hem <3 imorgon blir det lite handling och leta duschdraperi! och så skola,.
hoppas ni haft en fin påskhelg, och tack till alla som gjorde min så bra :)

finafina kisen <3 saknar honom!

sockerärtsplantorna!

No comments:

Post a Comment