Sunday, April 22

waiting under dark clouds for the rain,


ännu en fantastisk helg ser sitt slut.
fredagen inleddes med en fantastisk löprunda - 7 km på 34.10. vidare hade jag tiden 3.23 efter första km och 23.55 efter 5 km, alla tre tiderna är nya pr och det känns helt underbart och jättebra inför Lundaloppet!

på fredagskvällen vart det tacksittning på Blekingska (dit jag blev vjuden fast jag bara jobbat en gång) med temat uppochner. Jag hade jeans, skjorta och en slips uppochner, sen fanns det både mer och mindre ambitiösa bidrag: några var uppklädda/nerklädda, några var sol/måne och någon hade vänt uppochner på dygnet. även på själva sittningen var det mesta uppochner, affischer på väggarna, bestick, glas och maten. det var mycket sånger och tal, och så fick vi två dricka +snaps (inte så uppskattad). Mellanfesten blev lite vin &häng hos Ale (likaså efterfest) och däremellan var det en galet kul utgång med mycket dans och lite öl. finast kväll!
min vita skjorta fläckades (såklart) av rödvin, fast fläckarna gick bort fint, och så var det en annan liten incident som avlutade kvällen, men den får också en lösning nu. om än en lite mer kostsam sådan.

lördagen var lagom trött, var hemma och duschade och vilade lite innan det blev dags att pynta och fixa korridoren på Blekingska inför kvällens husfest. Temat för vår korridor (eller deras kanske..) var Pacman: väggarna gjordes svarta, golvet märktes som en labyrint och i taket hängde ballonger och några frukter. vadgäller utstyrsel (som blev ganska fint) var det en som var pacman och resten som spöken. efter god pizza på korridoren satte det hela igång med rundvandring och drinkar på fem korridorshus, där det sista var nationshuset. tillochfrån vart det mycket skratt och fint, men jag måste säga att jag hade roligare i fredags. :)

och fast jag la mig tidigt vaknade jag tidigt och väldigt trött hos finaste. efter frukost och lite mys hjälpte vi till lite med städningen, och sen har jag försökt plugga lite smått fast ganska lättdistraherat. imorgon är en ny vecka fast med inga lektioner och en tenta. to be continued.

No comments:

Post a Comment