Sunday, April 1

no one shines, like you do ♥

så var ännu en månad förbi.
andra halvan av veckan bjöd på bra träningspass och en alldeles fantastisk helg. I onsdags blev det 7,5 km löpning, intervaller i torsdags och träning &stretching med Malin och Vanda i fredags :) på fredagkvällen tog jag mig till Samvetet där det var pub med pubquiz och mingel med programföreningen och således även större delen av klassen. Vi hade väldans trevligt, och sen drog vi ut på Helsingkrona -det var sjukt mycket drag, mycket folk och nice musik, träffade några till som jag kände och en jäkla massa dans. galet kul var det! det var efterfest med vin hos Nicklas, och lite efterchill på en Blekingsk korridor innan jag somnade sådär vid halv fem. nioavtio på den kvällen!

lördagen blev sovmorgon, och sen gick jag &Valle bort till Blekingska för en alldeles fantastisk brunch! blåbärspancakes, hallon, yoghurt, müsli, pastagratäng, äggröra, nybakat bröd och kaffe medmera bjöds det på, sjukt gott och vi var riktigt mätta när vi gick därifrån. sen vilade vi ett tag, fixade lite förberedelser och cyklade upp till Kämnärs för grillkväll! vi grillade egengjorda hamburgare och majs&paprika. riktigt gott och väldans trevligt :) när vi tagit oss hem kollade vi på en ganska kort film, fast jag sov större delen.mys,<3


och idag har vart en sådär alldeles perfekt söndag, vacker i ovackerheten, ni vet? jag önskade pancakes till frukost och fick hallonpancakes till frukost. jag fick kyssar och leenden; jag fick en handgjord krona och ord som sa att jag var en prinsessa och alltidvacker. som gör honom så vacker, vackrast i världen är jag övertygad om, jag är så sanslöst lyckligt lottad och jag vet att det är något man måste uppskatta och värdera högt, för det finns alldeles förlite av kärleksvackerhet i världen på ett sådant ömsint och varsamt sätt. och han gjorde te åt oss till en morgonfilm och när rastlösheten kom över oss tog vi en promenad i kylan och småregnet för att köpa fröpåsar, och sen hämtade vi jord från gården och planterade sockerärtor, tomater och citronmeliss och nu har vi fina små burkar som bara väntar på små skott och de ser ut som båtar utan segel och det är finast.

finare söndagar får man leta efter, finare kille finns inte. är övertygad om det. så mycket kärlek som finns här, och på så sätt är det lite tråkigt att jag flyttar ut om fyra dagar fastän vi får nära till varandra och jag vet att det kommer bli jättebra.
för övrigt har jag köpt en dator (Valle har fixat) som är på beställningsväg och kurslitteratur för många hundralappar och på torsdag flyttar jag och får äntligen åka hem. kurslitteraturen har inte heller kommit än och därför läser jag skönlitterärt allt vad jag kan så länge jag hinner. det har blivit kallt igen, men det går nog över snart.


No comments:

Post a Comment