Saturday, April 28

we'll drink and dance the night away '

okej hörrni. ni som inte var på Blekingskas brunch (Café Någorlunda) imorse, ni missade något.
efter en lugn och supermysig fredagkväll var det en riktigt bra start på dagen att jobba brunch. Vi bakade bröd, gjorde pancakes (äppel/kanel &vanliga), potatisgratäng, ćevapčići, tsatsiki, sojafärsbiffar, äggröra &bacon, och så egengjord müsli med yoghurt och bärkompott. det gick superbra och blev riktigt gott! idag var det inte så många som kom, det gjorde dock att vi blev klara med allt ganska snabbt, och dessutom att vi fick ta med oss en massa hem. jag har alltså en låda med mat, några skivor bröd, ca 8 pancakes + smet. och så åt jag ganska ordentligt där också :)

ikväll är det Sydskånska som är planen, med lite fest innan och jag känner att det kommer att bli en riktigt bra kväll! och imorgon är det inplanerat pannkaksfest hos mig! älskling &mina fina vänner kommer och festar på det vi fick från brunchen, med yoghurt, bär medmera :) blir nog en fantastisk söndag!

så till alla lundabor, ta er tid att besöka Någorlunda som är varannan lördag.
ni kommer inte att bli besvikna!


ikväll ska vi dansa!

No comments:

Post a Comment