Sunday, April 15

nittonårshelg &fina stunder,-

vilken fantastiskt fin helg.
den började egentligen redan i torsdags med finhäng hos Malin på kvällen, en sjukt god tryffeltårta, spel och härligt folk! och fredagkvällen var en inflyttnings- &födelsedagsfest med mer fint folk, från klassen och hemifrån och lite till :) jag bakade kanelbullar som gick åt och vi hade riktigt kul, och så utgång på Blekingska med mycket dans!
tack alla för en riktigt fin kväll :)
fick lite paket också, massa bakgrejer, vinglas av Jocke och en Thomas Sabo-berlock av Vanda&Malin :) bilder på det kommer någon dag snart.

i lördags jobbade jag brunch på Blekingska, jag bakade bröd, gjorde fyllda tomater och stekte banan- &chokladpancakes. det var riktigt mycket folk och allt tog slut, så det blev mest pancakes för oss när vi kunde äta lite :) sen hängde jag ett tag med Valle, Jocke, Marcus &Frans; i solen i ravinen, och skrattade igenom bilderna från kvällen innan. fintfint <3 resten av kvällen myste jag med hjärtat, vi gjorde salami&brie-mackor och kollade på film och serie hela kvällen :)


idag är alltså min nittonårsdag och jag känner mig ganska liten. men ja-. efter frukost begav jag &Valle oss till Botaniska trädgården, där vi kikade i växthuset på en massa coola blommor &växter. men bäst var nog de kinesiska dvärgvaktlarna som kilade runt lite varstans. jättesmå och sjukt söta! sen gick vi lite i solen som värmde våra ryggar, drack cappuccino på ett mysigt fik och kollade i en inredningstidning. nu är det mening att jag ska plugga och det ska jag väl göra strax.
Valle kommer om en stund med pizza, och jag har blivit lovad wraps till middag ikväll och någon form av tårta. och paket! finaste födelsedagen <3 inte så fint väder som det brukar vara, men det var lite fint väder imorse iallafall och det är jag nöjd med :)

här är några utvalda bilder, det kommer fler (på mitt rum och så), sen finns det andra på facebook om ni vill kika :)


lite fint galna och galet fina! <3

sötaste kaktusen från Valle :) <3

fina cappuccinos!

No comments:

Post a Comment