Thursday, November 17

and is it too soon, to have it all? '

igår gjorde min hals ontontont och därför drack jag kopiösa mängder te.
Jag såg en hemsk men bra film, den hette Requiem for a dream  och är en sån film man bör se.

Jag sov många timmar inatt men har ändå vart sjukt trött hela dagen. Valle väckte mig med ett sms imorse, och jag gick iväg för att handla lite frukost innan jag cyklade inte till stan för lite ärende. när jag var klar unnade jag mig en chai latte med ingefär, det kändes som det kunde vara nyttigt mot min förkylning ^^ sen hade vi gästföreläsning, om idrottspsykologi vilket var heltokej och ganska intressant! dock var det ju inga djupdykningar, men det gav väl lite försmak för ämnet :)

 jag skyndade mig hem och mötte älskling i dörren <3 vid det laget var jag ännu tröttare och lite mer eländig, och det kändes jobbigt tills jag fick en lång, varm kram; en famn att gömma ansiktet i och en axel att vila huvudet mot. och det var allt som behövdes, det enda som krävdes för att allt skulle kännas okej. kännas tryggt.kännas fint. och därför älskar jag honom så otroligt mycket <3 och medan jag pudrade om mig lite gjorde han ett pussel av ett halvt papper med lite text han skrivit ihop -kärleksord i kärleksmeningar och finns det finare? och vi värmde oss under täcket i varandras famn och det var lite finare än vanligt, lite vackrare som det kan vara i de där speciella ögonblicken när världen stannar och snurrar dubbelt så fort på samma gång. och orden jag skrev med en vilsen och ledsen ton plockar han ut, pratar in sina egna ord som är tusen gånger finare och i mitt huvud snurrar istället brasaker. kärlekssaker. hjärtan och sånt.

innan min andra själshalva åkte iväg hjälpte han mig att göra pannkakor utan mjölk och äggröra utan grädde. och jag vet att när jag får se honom imorgon, är det inte bara för två timmar utan för två dygn. och därför kan jag inte annat än le. jag har slått in hans paket utan presentsnöre och jag ska unna mig litelite glass ikväll bara för att jag har ont i halsen. och jag ska se en fin film istället för en hemsk, och tänka på hur underbart allting faktiskt är, även fast saker är dåligt.
jag älskar dig, mer än det finns ord för <3




and I need you,

No comments:

Post a Comment