Sunday, November 6

dreams,

så. nu har det hänt en del!
:) fredagen skulle inledas med ett Malmöbesök för att träffa Ida efter ännu en omgång kakbak, dock spenderades den mesta tiden på stan, och vi hann tyvärr inte ses mer än en halvtimme. Tillbaka i Lund cyklade jag hem i all hast och hämtade en burk med kakor som första inflyttningspresent till Valle :) <3 och resten av kvällen flyttade, monterade och handlade vi saker, pausade med en fantastiskt trevlig pizzabuffé (tack) och hann med att kramas lite innan vi däckade för natten.
Det blev att gå upp tidigt på lördagen, lite frukost och lite mer iordningsfixande :) annars bodde vi mest i sängen tills jag var tvungen att hasta hem och Valle skulle laga mat. men det var en fin kväll och en otroligt fin start på vår sjuttonmånadersdag <3

Sen blev det något varv på Nova med Edwin, även inkluderande Ben&Jerrys :):) och så handlade jag på vägen hem och sen var jag helt slut. trött &opepp. Dock samlades folk i köket och flummade med spegelbilder, försök att efterlikna bilderna som man ofta kan se på folk som varit på The Studio. det var sjukt kul att kolla på, och underbart att det var killarna som var så engagerade! det blev många skratt iallafall, och det gjorde mig lite lättare till mods. det var tal om utgång också, men ingen orkade riktigt så det blev istället drink-till-film. chips, popcorn, soffa, filt &fina grannar till Tucker & Dale vs Evil. och därmed fick jag ett roligt &fint avslut på den kvällen också :) och det är alla de kvällarna som får mig att känna att jag inte vill flytta härifrån. vill ha det här som hem, med mina saker, mer än fyra månader till. kan jag ju drömma om.

Idag var jag uppe för frukost vid tio, snoozade till halv ett och gav mig ut på en långlöprunda, som kompensation för veckans fantastiskt dåliga träningsstatistik. Försökte följa färgmarkeringarna men tappade bort dem efter några kilometer, satsade på minst åtta, var lite besviken efter tio men höll ut hela vägen hem och fick kanske inte bästa tiden, men iallafall nytt "rekord" längdmässigt, har aldrig sprungit tolv kilometer och har heller inte sprungit mer än nio sen Premiärmilen. så det kändes lite intebra men mest bra! :)
det blev snabbdusch och snabbfix, sen drog jag in till stan för fika med Helen, Vanda &Edwin :) det var mycket fint och en alldeles förträfflig avslutning på vårt "höstlov". Imorgon börjar psykologin!
och ni får lite bilder från bakningen och ett höstigt Malmö.

drömmar, innan de doppades i choklad




the drops of rain,
they fall all over

No comments:

Post a Comment