Saturday, November 26

tour des chambres '

idag är det lördag fast det känns som det är måndag imorgon. kanske för att igår blev tjugo timmar lång och väldigt händelserik på fina sätt :) Idag har jag mest vart trött hela tiden, inte så konstigt kanske.

Igår gick jag upp tidigt för att förbereda lite inför Tour des Chambres. det är en korridorstillställning där man får besöka allas (de som deltar) rum i tur och ordning, och där värden/värdinnan bjuder på något att dricka, och eventuellt någon aktivitet eller har något tema. Jag bjöd på kir, något som var kvar sen studenten ^^ och mina morgonförberedleser resulterade i snöbollar, som vi brukar ha som julgodis annars (vit choklad, kokos, citron). Vid tio var jag i stan för gästföreläsning, det var dock inget vidare och gjorde en mest mer trött. Efteråt skyndade jag till psykologhuset med Vanda, Edwin &Tolde, där vi skulle delta i en psykologisk "undersökning", vilken var en del av ett projekt som två studenter från en äldre årskurs höll på med. och lite fika fick vi också! ^^

sen hastade jag vidare till stationen där jag mötte min fina kille :) <3 vi tog tåget till Malmö och promenerade en stund innan vi besökte min mormor och fikade och så. mycket trevligt var det :) det blev en kortare promenad också innan vi åkte tillbaka till Lund. jag cyklade hem och fixade till mig lite, och vid halv sju ungefär samlades de flesta från korridoren. Det beställdes pizza och så drog det hela igång! och det var sjukt kul; det var öl och drinkar, dans, på spåret, barndomslekar och tavelmålning och mer dans, innan vi bestämde oss för att dra ut. Vi tog oss till Helsingkrona och där blev det mer dans :) och träffade lite folk, och så dansade vi tills det stängde och tog oss hem. det var återsamling i köket, vi åt lite och satt och snackade och hade allmänt mysigt :)

jag tänkte besöka älsklingen för frukost, men bestämde mig för att åka dit direkt istället. så jag var trött och lite kall på Blekingska strax efter fyra, och somnade ganska snabbt i älsklingens säng <3 idag har det mest vart mys, frukost och ex-korridorshäng och sånt fint <3 åter hemma blev det dusch och plugg och film och nu blir det väl lite mer film :)

och det var min fina halva av helgen!
puss


No comments:

Post a Comment