Monday, November 14

hope,

hej gott folk!
jag har haft en trött men bra dag. inledde dagen med hälsofrukost (naturell yoghurt, hallon, flingor) och ett styrkepass på gymmet samt snabblunch innan lektionen. Idag gick vi igenom det biologiska, om hjärnan, neuroner och synapser och det är rätt skönt att jag fortfarande kommer ihåg ganska mycket sen i våras då jag läste om det både i Psykologi B och i Biologi B. Efter lektionen hängde jag med Vanda, Edwin &Tolde in till stan för lite mat (inte för mig dock), riktigt kul! och fick sällskap en bit på vägen hem också :) sen kom Valle <3 och hälsade på mig, det var riktigt kallt så vi myste i sängen och kollade på Vampire Diaries :) <3

sen blev det korridorshäng för min del, sällskapade med Sofia &Jens till Willys för att kunna fixa lite mat, och så blev det TV-tittande och plockepinn- &kortspelande med te och lite popcorn och var allmänt mys :) nu blir det lite chill innan jag ska sova. tänkte ut och springa imorgon om jag orkar äta frukost tidigt, sen blir det övning i psykologin.. spännande! lite drygt att man måste släpa med sig tjockisboken, men får väl se det som extra träning ;) övningen slutar fem, och efter det tänkte jag övernatta hos hjärtat <3 och sen på onsdag blir det bakning!


för övrigt, lite bra och dåliga saker. min chans att kunna bo kvar på korridoren är ganska pytteliten, men det vägs å andra sidan upp av att jag a) fick stipendie! och b) VG på tentan! jag är alltså glad och nöjd ändå, lever i nuet och tar det andra som det kommer. känns sjukt bra att veta att jag kan prestera på högskolan också, och det är riktigt skönt att helt kunna lägga den kursen bakom sig nu. För er som inte vet så kunde man få underkänt, godkänt eller väl godkänt i kursen. I denna kursen fanns även möjlighet att komplettera om man fick underkänt, för att få betyget godkänt.
Men det var mina nyheter iallafall! hoppas ni får en bra vecka.



I need a home sweet home
to call my own,

No comments:

Post a Comment