Friday, November 11

twenty ways to see the world, '

Veckorna går fort nu. jag hade bromsat tiden om jag kunnat.
Lunch&fika med mamma var bäst. Vi gick till Mondo (eller nåt sånt) och åt varsin stor baguette med salami och brie. kaffe till det och så blåbärspaj med vaniljsås. Mamma skänkte kaffechoklad, visdomsord och sånt fint. det var välbehövligt och hur bra som helst.
Yogan var trevlig, enochenhalv timme med fokus på höftöppning. Det var kanske välbehövligt? Efteråt kände jag mig i varje fall lugn och mjuk i kroppen, samtidigt som jag var fylld med energi. :)
Jag stack direkt till Valle efter det, och han hade ordnat en alldeles underbart romantisk kväll. Saft och choklad, ett hjärta utskuret ur en bit toblerone och nedladdning av the notebook. :) det var allt otroligt fint och vackert och jag kände mig så uppskattad och lycklig som man bara kan. <3 det var täckesmys och sömniga pussar, jag sov gott och slumrade även efter att min älskling gett sig av tidigt på morgonen. <3

Jag började inte förrän ett, föreläsningen gick fort och sen cykelsällskapade jag med Vanda, Malin, Edwin och Tolde upp till Kårhuset på LTH, där det var nån mässa där man kunde få lite trevliga gratissaker ^^ dock höll de på att packa ihop när vi kom dit, så det blev att cykla hem istället. Jag vilade någon timme innan jag gav mig iväg till Gerdahallen, det blev ett fortsättningspass med Dansaerobic med Vanda &Malin; svettigt, jobbigt &kul!

Imorgon har jag en hel del ärenden på g, en lektion som tråkigt nog ligger mellan tre och fem, men sen! sen blir det festligheter med finaste Valle &Jocke, som är på besök i Lund från idag och över hela helgen. det ska bli riktigt kul :) har saknat Jocke och saknar Emmy något galet, någon timme för någon månad sen är ingenting. åh!


lite småkul sak jag kom att tänka på idag är de tillfällena jag filmade med min "dåliga" digitalkamera, som nu ligger hemma i nåt skåp. bortglömda filmer från avlägsna platser och tider!






och jag har dåligt samvete för att jag gett Valle så dåligt samvete. det känns sådär. saker känns sådär och uppochner, han har något att se fram emot och jag har saker att se fram emot; jag fokuserar om. och det går bra, det är okej. han är fortfarande allt. han är fortfarande lika bra och allra bäst, det finaste som finns och jag älskar honom lika mycket och mer. jag är fortfarande lika lycklig, även om jag ibland är lite vilsen.och han är fortfarande kärlek.

don't worry I'll be okay

No comments:

Post a Comment